Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dåliga segel?

• Dåliga segel?

Publicerad av tropic på 23 oktober, 2005 vid 20:51

Det snackas mycket fram och tillbaka om vilka segel som är de bästa just nu och brädor hit och dit. Alla verkar va nöjda eller rättare sagt mycket nöjda med sin utrustning och det kommer ofta upp typ 10 förslag när nån ska köpa segel idag. Min fråga är helt enkelt om det görs några dåliga grejer idag, någe skit, som inte står pall för nånting? I nuläget är jag inne på att köpa segel, men det kan ju va intressant att höra åsikter om brädor också.

Jag snackar alltså om senare år, typ från -04 och framåt, men menar någon att de gjorde bra grejer -00 också…så ut med språket!

Hänglås

jester svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 21:09

Jag vågar nog säga att det mesta som finns idag är rätt bra. Däremot är ju olika prylar rätt olika och det gör ju att man kan köpa fel. Dessutom är inte alla prylar alltid vad de utger sig för att vara, en vågis kanske är snabb men inte vidare bra i vågor, en stor lättvindsbräda planar sent men är lättkontrollerad i hårdare vindar etc.

Fast så himla vanligt är inte den biten heller.

• jester

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 21:43

Allt beror ju på personliga uppfattningar, seglinsstil, osv osv. Ett segel som är kanon för en gubbe kan vara helt fel för en annan gubbe (eller tjej).

Men sporten har funnits såpass länge nu att det finns inget som är direkt dåligt.

• ian

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 23:39

goya segel å brädor suger skärt!! x-ply på x-ply i seglena, alltså tunga som fan utan mening mer än billiga för produktion. Å brädor som varken håller eller har någon som hälst prestanda.

• tropic

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 18:00

Kanske dåligt formulerat av mig. Självklart funkar olika grejer på olika gubbar, men jag va mer intresserad om det enligt någon fanns riktigt skit ute på marknaden. Fler svar som Ians…tack!

Hänglås

• styret

Medlem
    25 oktober, 2005 vid 11:16

är du seriös ian?
    alvarligt.

• jester

Medlem
    25 oktober, 2005 vid 11:43

Svar till:

är du seriös ian?
    alvarligt.

[/ QUOTE ]

Har han någonsin varit seriös?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications