Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › dåligt fäste på brädan!
-
dåligt fäste på brädan!
Publicerad av mr_engstrom på 11 juli, 2003 vid 11:33Är det någon som har något bbra knep för att få bättree grepp på brädan utan att använda greppspray?
johan_m svarade 22 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
om du inte är super-rädd om finishen så rolla på epoxi och strö på salt, detta kan dock bli något gulfärgat. Polyester förblir ofta ofärgad men är betydligt mer otrevligt att jobba med. Skyddshandskar på!
Men om du strör på salt med omsorg från en meters avstånd så kan det bli riktigt bra. Jag fick tokgreppa på min förra bräda på det sättet.
Ska tillägga att om du har en bräda som går i gult/orange/rött så syns inte epoxin ett smack!
Lycka till/Oscar
-
polysester är väl inte otrevligare,
epoxy är grymt mkt faligare men den har man inget luktsinne
för, epoxy skall vara användas i mycket vädrade
lokaler och eller gasmask.
Epoxy lagaras i kroppen i hjärnan. -
Dr Zogs SEXWAX
heter en enkel lösning.
Funkar skitbra och luktar lite funky, finns både för
varmt och kallt klimat, i div shoppar (obs surfshoppar).
ett måste om man hyr bräda och inte är nöjd med greppet. -
Vad brukar uthyrarna säja när du kletar in deras brädor med sexwax?
-
Självklart menar jag att även epoxi är otroligt retsamt för både luftrör och hud. Har ej använt Polyester själv, men pratade med en brädbyggare som sa att polyester ska vara snäppet jäkligare. Har inte satt mig in i det närmre än så.
Men det är klart att jag kan ha uppfattat det fel.
-
Detta problem var löst på den bräda jag köpte begagnat. Han som hade den innan hade satt dit vanlig grepptejp, sån som man har för att det skall vara grepp på skateboards t.ex.
Funkar skitbra faktiskt, men det ser väl inte så snyggt ut, men det var det ingen som sa att det skulle heller.Så mitt tips är att använda vanlig greptejp.
//johan
Logga in för att svara.