Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing datornörd sökes!

• datornörd sökes!

Publicerad av bohm på 19 januari, 2009 vid 10:03

Jag efterlyser nån som kan göra en extension eller plugin (jag vet inte skillnaden) till firefox. Om du känner dig manad inför uppgiften, gör den när du är på jobbet så har du gjort en god gärning och samtidigt fått lön….

Jag vill ha en liknande extension som windfinder har. Alltså en liten ruta i hörnet på firefox och när man sätter pilen över så åker det upp en ruta med vind-information.
    Rutan som åker upp ska vara ganska stor, kanske lika stor som hela webläsaren. Det ska finnas 3,4 5 kanske 6 ”platser” eller ”rutor” i rutan och på varje plats visas vindinformation från olika webplatser.
    Alternativt att rutan är lite mindre och det finns ”blädderfunktion” eller flikar där man kan välja vindinfo från olika stationer. Det sistnämda är nog bäst eftersom det kanske är svårt att få plats annars.

Från vilka webplatser som det ska komma information ska jag som användare kunna välja.
    Tex. jag som bor i trelleborg vill kanske ha info från vägverkets mätare i trelleborg och smygehamn samt från DMI’s mätare på drogden fyr och windfinder från falsterbo. Då fyller jag i webadresserna till de stationerna och sedan visas de i rutan som åker upp.

Nån som känner sig manad inför uppgiften??
    https://developer.mozilla.org/En

.

skotten svarade 16 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skotten

Medlem
    20 januari, 2009 vid 00:08

Sounds like you could make this in a regular webpage, host it somewhere and just add it to your favourites?

but,

if you have Vista, I will make you a cool gadget that will at least give you a decent realtime reading, and forecast, I will even skin it with a custom desktop wallpaper if anyone is interested… naish… caution – hell I will even do a cabrinha as long as I get to delete it straight away so my laptop doesnt fly uncontrollably into some power lines.

• sidpiraya

Medlem
    20 januari, 2009 vid 08:22

Jag gjorde en sån som websida tidigare, men det är olagligt att parsa ut information från en annan part och sen publicera det. så om man gör det blir man tvungen att lösenords skydda sidan, så det inte blir en öppen sida.

En plugin i webläsaren kan vara lagligt kanske eftersom man inte publicera informationen.

..

• skotten

Medlem
    20 januari, 2009 vid 09:14

since when did you ever care about legal man??, Being a dad has changed you man… 😛 – awesome info though.

• sidpiraya

Medlem
    20 januari, 2009 vid 16:29

@skotten 526502 wrote:

since when did you ever care about legal man??, Being a dad has changed you man… 😛 – awesome info though.

he he sant jag bryr mig ju inte har som sagt gjort det, men om nån annan ska göra det så kan det vara bra att veta.

• skotten

Medlem
    22 januari, 2009 vid 14:18

I just tested it, and if you have XP, you can use a HTML page as your desktop wallpaper, so… just use your regular wallpaper, and build in some frames pulling info from wherever you like to make it look good, and its right there everytime you turn on the machine!.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications