-
datornörd sökes!
Jag efterlyser nån som kan göra en extension eller plugin (jag vet inte skillnaden) till firefox. Om du känner dig manad inför uppgiften, gör den när du är på jobbet så har du gjort en god gärning och samtidigt fått lön….
Jag vill ha en liknande extension som windfinder har. Alltså en liten ruta i hörnet på firefox och när man sätter pilen över så åker det upp en ruta med vind-information.
Rutan som åker upp ska vara ganska stor, kanske lika stor som hela webläsaren. Det ska finnas 3,4 5 kanske 6 ”platser” eller ”rutor” i rutan och på varje plats visas vindinformation från olika webplatser.
Alternativt att rutan är lite mindre och det finns ”blädderfunktion” eller flikar där man kan välja vindinfo från olika stationer. Det sistnämda är nog bäst eftersom det kanske är svårt att få plats annars.Från vilka webplatser som det ska komma information ska jag som användare kunna välja.
Tex. jag som bor i trelleborg vill kanske ha info från vägverkets mätare i trelleborg och smygehamn samt från DMI’s mätare på drogden fyr och windfinder från falsterbo. Då fyller jag i webadresserna till de stationerna och sedan visas de i rutan som åker upp.Nån som känner sig manad inför uppgiften??
https://developer.mozilla.org/En.
Logga in för att svara.