Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing deflateventilen pöss

• deflateventilen pöss

Publicerad av flle på 18 maj, 2009 vid 18:44

nu när jag var ute så försvann lufttrycket i leading edge ganska snabbt. jag tror att de beror på att jag inte spände locket till deflateventilen tillräckligt. jag hoppas iaf på det.

jag pumpade upp den igen och när jag höll ner den i vattnet så såg jag små bubblor komma mellan locket och deflateventilen. när jag tryckte ner locket mer så slutade det bubbla. kiten har några år på nacken med så jag tror att ventilen inte är lika mjukt som innan och släpper ut lite grann.

hur fixar jag detta. kan man mjuka upp ventilen, eller lägga ett tunt lager med silicon runt locket/proppen eller vad den heter så den sitter hårdare.

tacksam för svar

sourra svarade 16 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skotten

Medlem
    18 maj, 2009 vid 19:02

is it a cabrinha you have??

Screw open the valve, you will see a rubber O-ring that makes a seal.. take it out and clean the side you cannot normally see.. then put it back..

when its got sand in there air goes up the side where the threads are, over the top of the seal and then back down the outside.

: ) hope it helps…

• flle

Medlem
    18 maj, 2009 vid 22:36

en eh rippher

• skotten

Medlem
    19 maj, 2009 vid 00:18

well two options… I guess replace the bladder is the first… second could be silicone.. either silicone it closed perminantly or put in some silicone, and cover the stopper with Vaseline or thread tape (the white stuff you put on screws to stop them coming loose or tighning connections) that you can remove later so that they dont stick together, although I doubt it will be as easy to do as it is to say..?

• hildingdude

Medlem
    19 maj, 2009 vid 01:58

gör ”ploppen” större genom att sätta in ngt. i de små ventilplopparna kan man sätta skruvar som gör att de expanderar en aning annars är de la bara att najja ventilen lite så ksa du nog se att de löser sig!

• gadget

Medlem
    19 maj, 2009 vid 04:32

Och ta ut plopparna alltid när du inte använder kiten…

• flle

Medlem
    19 maj, 2009 vid 07:59

tackar, ska testa naja den.

• sourra

Medlem
    19 maj, 2009 vid 10:54

Det är därför man ska använda det stora munstycket på pumpen och sätta det utanpå ventilen på kiten. Det + att det går lättare att pumpa.

• neven

Medlem
    19 maj, 2009 vid 11:06
    sourra;547576 wrote:
    Det är därför man ska använda det stora munstycket på pumpen och sätta det utanpå ventilen på kiten. Det + att det går lättare att pumpa.

…förutom att det var deflate-ventilen som läckte… 😀

• sourra

Medlem
    19 maj, 2009 vid 22:13

Bah. Detaljer…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing deflateventilen pöss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.