Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dela långtids-hyra-hus på Maui !?

• Dela långtids-hyra-hus på Maui !?

Publicerad av frippe75 på 6 april, 2008 vid 18:45

Hej,

Då situationen på Maui är lite stökig när det gäller vacation rentals så undrar jag om det finns intresse att försöka få till en 6 månaders hyrning som vi splittar på 2. Back-to-back. Vår familj tar första 3 månaderna sedan dom resterande tre lediga.

Vi tänkte sticka Dec-Feb 2008/2009 så Mars-Maj alt Feb-April skulle vara en option.

Vi har hitta några intressanta alt. 11-14′ i månaden beroende på läge.

Skicka ett meddelande om ni är intresserade så kan vi kolla möjligheterna. Jag har några kontakter på kroken….

frippe75 svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • davo

Medlem
    6 april, 2008 vid 19:23

Låter intressant. Jag funderar på att dra i mitten av december till mitten på januari. 5 veckor hoppas jag på. Just nu är jag själv, men en polare är lite sugen vet jag.

• frippe75

Medlem
    7 april, 2008 vid 05:56

@Davo 456636 wrote:

Låter intressant. Jag funderar på att dra i mitten av december till mitten på januari. 5 veckor hoppas jag på. Just nu är jag själv, men en polare är lite sugen vet jag.

Tjena Davo,

Vet inte om vi missförstår varandra. Men jag tänkte back-to- back.. Altså jag+familj tar första 3 månaderna och dom som vi delar med tar dom sista 3. För att komma åt det mycket lägre priset/månad samt undgå dom nya reglerna.

Annars är det coolt om ni kommer över i dec så får jag någon att rippa med ! 🙂

• davo

Medlem
    7 april, 2008 vid 06:06

Tja Frippe,
    Jo, jag tänkte att det var back to back du syftade på, hade gärna åkt längre och något senare egentligen, men jobbet tillåter bara resa dec-jan. Förhoppningsvis är det några fler som skall ner så du hittar någon att dela hyrestiden med.
    Jag hoppas jag kommer iväg, då skall vi defintivt rippa!

• poopzilla

Medlem
    8 april, 2008 vid 07:54

Hitta 18 andra intressenter som kan lägga upp 500.000 SEK var och köp Spreckelsville Plantation House. 3 studios och ett stort hus. Kanske skulle behövas en professionell medlare för att lägga boendeschemat iofs 🙂

http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425

Thomas

• frippe75

Medlem
    8 april, 2008 vid 19:10

@Poopzilla 456931 wrote:

Hitta 18 andra intressenter som kan lägga upp 500.000 SEK var och köp Spreckelsville Plantation House. 3 studios och ett stort hus. Kanske skulle behövas en professionell medlare för att lägga boendeschemat iofs 🙂

http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425

Thomas

Fan där har vi fått svar på att hyra till hösten… känns ju som ett ganska osäkert kort 🙂

• frippe75

Medlem
    8 april, 2008 vid 19:31

@Poopzilla 456931 wrote:

[url]http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425[
    rl]

Thomas

Annars har du den här:
    http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=60945

3.600.000 svenska kronor.

Är man 7 stycken om slantar upp 513.000 får man ett hus i Paia.
    Byggt 2003. 3 sovrum. 2 badrum. Ser NICE UT.

Intresserad på riktigt. Fast man ska nog inte vara mer än 4 om man vill få bokningsschemat att stämma. 900 tusen i insats.

2625/månad i ränta.

Synd att korttidsuthyrningen är förbjuden.
    Annars kanske man kan långtidsuthyra en 6månaders period per år.

15000 kronor * 6 = 90000 delat på 4 ägare = 22500 = 1875/månad i räntebidrag…

Så då har man tillgång till 6 veckor på Maui för 9000/år…. med plats för storfamilj… kanske några kompisar..

Hmm… så var det där med schemat…. samt en 6månaders uthyrning / år.

Fast om husmarknaden viker ytterligare i USA blir det dyrt…. om det vänder… lite slantar över…

who’s in??? 🙂

• frippe75

Medlem
    8 april, 2008 vid 19:38

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications