Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Demo Flexifoil, Best mm i Lundåkra onsdag
-
Demo Flexifoil, Best mm i Lundåkra onsdag
Publicerad av brushanen på 28 maj, 2008 vid 09:00Välkomna att testa grejer!
Mattias aka Djevulen och jag drar till Skåne idag för demo. Prognosen ser fin ut med ökande ostlig vind från 8 till uppåt 15m/s ikväll.
Brädor från Flexifoil och Aboards, vågis från Xelerator.
Kiter Flexifoil HadlowPro, Ion3 o Atom + Best Waroo och Nemesis
Vi är på plats från kl1300 tills ikväll.
Kom och testa!skotten svarade 17 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 32 Svar -
32 Svar
-
Gott för er, surt för mig…:crazy:
Hoppas ni får bra körning. Själv får det bli bärs, grill och lek i Slottskogen. -
Det var en helt suvrän dag i Lundåkra igår. Trodde inte det kunde var så bra när det blåser från ost. Göteborgs- och Varbergskitare, blåser det ostligt till Väst-Sydväst är Lundåkra definitvit en weltklasse-spot för de som gillar plattvatten. Igår var det sjukt platt på sina ställen. Det är såpass grunt att vindsurfarna inte kan köra heller vilket underlättar och förhöjer stämningen.
Ikväll kommer det lite bilder från gårdagens session.
Tack förresten till dig som hittade min bräda! Hör av dig så jag vet vart jag skall skicka flaskan.
Robert
-
Vi var faktiskt några stycken kvar som såg den. Jag tog med den bort till parkeringen och där var det genast någon som gissade att den kunde tillhöra dig ;).
Spara du flaskan, jag har alldeles för många hemma för mitt eget bästa redan *s*.Ha det gott
/Magnus -
@Wibban 470810 wrote:
Vi var faktiskt några stycken kvar som såg den. Jag tog med den bort till parkeringen och där var det genast någon som gissade att den kunde tillhöra dig ;).
Spara du flaskan, jag har alldeles för många hemma för mitt eget bästa redan *s*.Ha det gott
/MagnusHar för mycket gear för mitt ordnüngssinne ibland.
Ok, hör av dig om du ska handla utrustning så ger jag % där istället.
Surfhälsningar
Robert -
hahahaha det där känner jag igen… Hittade två brädor förra året i Läjet som Robban hade glömt. Morgonen efter…..
-
enligt senaste ryktet tyckte även nicko ”above the law”att lundåkra var en höjdare så vida att han vägrade köra hem till gbg så han slaggade i bilen,å vem vet kanske han ligger kvar där än idag
-
@Brushanen 470793 wrote:
Det var en helt suvrän dag i Lundåkra igår. Trodde inte det kunde var så bra när det blåser från ost. Göteborgs- och Varbergskitare, blåser det ostligt till Väst-Sydväst är Lundåkra definitvit en weltklasse-spot för de som gillar plattvatten. Igår var det sjukt platt på sina ställen. Det är såpass grunt att vindsurfarna inte kan köra heller vilket underlättar och förhöjer stämningen.
Ikväll kommer det lite bilder från gårdagens session.
Tack förresten till dig som hittade min bräda! Hör av dig så jag vet vart jag skall skicka flaskan.
Robert
Generellt sett brukar man inte rekommendera folk att använda boardleash men du borde nog överväga det Robban =)
-
Hur hittar man till lundåkra, jag e supersugen på plattvatten. Typiskt att jag inte kunde hänga med er.
-
@Virena 470934 wrote:
Hur hittar man till lundåkra, jag e supersugen på plattvatten. Typiskt att jag inte kunde hänga med er.
http://0108dev.surfzone.se/forum/showpost.php?p=470861&postcount=4
-
tjena virre,jag har semester from mån å kommer nog å dra ner lite till lundåkra om vinden kommer,vi e nog ett gäng som drar ner,säg bara till så hämtar vi upp dig på vägen
Mathias
p.s välkommen hem förresten -
@djevulen 470973 wrote:
tjena virre,jag har semester from mån å kommer nog å dra ner lite till lundåkra om vinden kommer,vi e nog ett gäng som drar ner,säg bara till så hämtar vi upp dig på vägen
Mathias
p.s välkommen hem förrestenschyrrans, fasen va kul, e super sugen. Hörs å ses snart, jag tror att jag är ledig måndag tisdag iaf. kanske hänger på i två dagar om det blåser, Hoppas!e så kitesugen:laugh: :laugh: :laugh:
-
Kanske den här gamla tråden kan hjälpa till att hitta till Lundåkra…
-
Robban! Jag har kommit på vad du ska få hjälpa mig med…
Min Nemesis Pro 12 kvm -07a skulle du väl testa.
Nu är det så att den inte vill vara med och leka just nu.
Jag skulle behöva ett lillbladder och ett till leading edgen.
Egentligen är det inget hål på leading edgen men ventilen är helt sne så den läcker ut luft.
Efter det att kiten spottade ut stopperkulan i leading edgen oxå så är det inte många minuter jag kan åka innan den är farligt soft.Iaf, har du möjlighet att hjälpa mig med lagningen av den så kan du ju passa på att testa den några gånger oxå. Jag har inga jättebehov av den just nu då jag köpt mig en ny 13 kvm.
Det är en väldigt trevlig kite så jag vill inte gärna göra mig av med den… än iaf 🙂
Vad tror du?
Häpp.
/Magnus -
djevulen;470905 wrote:enligt senaste ryktet tyckte även nicko ”above the law”att lundåkra var en höjdare så vida att han vägrade köra hem till gbg så han slaggade i bilen,å vem vet kanske han ligger kvar där än idag
Helt riktigt Matte!
Fan vad trevliga alla skåningarna var också:laugh: ! (utom vakten till danmarksfärjan på kvällen…hm!). Riktigt gott om vackra damer som kitade var det också. Stort cred till alla som inte körde med surfshorts (annars Skottens kommentar f ö…;-)!
Inte undra på att ”Kniven” utmämnt stället till en av sina absoluta favouriter att träna nya trick på:-)!
Jag fick dessutom en lite väl bra fest i Hlb senare på kvällen. Var på det berömda att jag hamnat i Köpenhamn vid 03-tiden också men lyckades missa färjan precis, som tur var, he he.
Körde Vejbystrandsregionen fast mer sydost (vad det nu hette) morgonen efter för att inte ha så långt hem och jobbe… Också helt ok, men inte som LÅ dagen innan.Vi ses igen när det blåser!
Skåne åt Svenskarna;-)*!
Logga in för att svara.