Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Demo Flexifoil, Best mm i Lundåkra onsdag

• brushanen

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:07

@Wibban 471113 wrote:

Robban! Jag har kommit på vad du ska få hjälpa mig med…
    Min Nemesis Pro 12 kvm -07a skulle du väl testa.
    Nu är det så att den inte vill vara med och leka just nu.
    Jag skulle behöva ett lillbladder och ett till leading edgen.
    Egentligen är det inget hål på leading edgen men ventilen är helt sne så den läcker ut luft.
    Efter det att kiten spottade ut stopperkulan i leading edgen oxå så är det inte många minuter jag kan åka innan den är farligt soft.

Iaf, har du möjlighet att hjälpa mig med lagningen av den så kan du ju passa på att testa den några gånger oxå. Jag har inga jättebehov av den just nu då jag köpt mig en ny 13 kvm.

Det är en väldigt trevlig kite så jag vill inte gärna göra mig av med den… än iaf 🙂

Vad tror du?

Häpp.
    /Magnus

Rob undrar: NemesisHP eller WarooPro?
    Tack för testerbjudande men jag har både Nemesis och Waroo i lager och har kört dem i alla storlekar.
    Jag föreslår att du skickar upp kiten vid första bästa tillfälle. Lundåkra frälste en och annan Göteborgare så det blir väl skytteltrafik dit.

Skicka den till
    Robsport
    Såggatan 32
    414 58 Göteborg

Surfhälsningar
    Robert

• wibban

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:10

@Brushanen 471248 wrote:

Rob undrar: NemesisHP eller WarooPro?
    Tack för testerbjudande men jag har både Nemesis och Waroo i lager och har kört dem i alla storlekar.
    Jag föreslår att du skickar upp kiten vid första bästa tillfälle. Lundåkra frälste en och annan Göteborgare så det blir väl skytteltrafik dit.

Skicka den till
    Robsport
    Såggatan 32
    414 58 Göteborg

Surfhälsningar
    Robert

Tack!
    Jag ska försöka få upp den till dig…
    Dock är det ingen av de kiter du säger utan den heter kort och gott Nemesis Pro 12 kvm, En demodrake från Brasilien. Kanske är densamma som Nemesis HP det har jag inte koll på.

• brushanen

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:14

Fan va rätt, men det går an att slafa i en sådan lång kärra. Min Shagg-Wagon har det mesta men inte är den skön att slafa i. Det är i of sig helt ok att ligga under bilen och sova med kiter som läar i lovart. Extra gott är det om man jackat upp the Shagg-Wagon med domkraften så man kan vända sig utan att få underredsmassa i skägget.

• johnk

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:32

@Brushanen 471255 wrote:

Fan va rätt, men det går an att slafa i en sådan lång kärra. Min Shagg-Wagon har det mesta men inte är den skön att slafa i. Det är i of sig helt ok att ligga under bilen och sova med kiter som läar i lovart. Extra gott är det om man jackat upp the Shagg-Wagon med domkraften så man kan vända sig utan att få underredsmassa i skägget.

ha ha. äkta surfbum. sov lungt så du inte sparkar till domkraften för hårt bara

• brushanen

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:41

En snabb fotosession gav följande resultat.
    Bild 1. Anders Tengvall
    Bild 2. ”Kitande blondin i shades”
    Bild 3. Tail grab av Henrik de la Ribban

• above_the_law

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:48
    Virena;470979 wrote:
    schyrrans, fasen va kul, e super sugen. Hörs å ses snart, jag tror att jag är ledig måndag tisdag iaf. kanske hänger på i två dagar om det blåser, Hoppas!e så kitesugen:laugh: :laugh: :laugh:

Du verkar ofta vara super sugen (nu för tiden) Virena (ännu en ”Skotten-komentar” i vanl. fall). Bara positivt om du frågar mig alltså…
    Förlåt, menar verkligen inte att vara gubbsjuk men hur löd den där tråden du skrev om när ”du skulle försöka få in den där långa grejen och hitta det där lilla jevla hålet”, ha ha. En klassiker på Steffo. Snälla, lägg upp den tråden igen:wink: !

• above_the_law

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:53

Kan inte ni som fotade lägga upp några sköna bilder från i förrgår i lundåkra?
    Särskilt intresse kan nog finnas för blond skönhet som var så kite-sugen så hon visst glömde ta av solbrillorna när hon skulle ut…eller hur var det?!

• above_the_law

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:58
    above_the_law;471268 wrote:
    Särskilt intresse kan nog finnas för blond skönhet som var så kite-sugen så hon visst glömde ta av solbrillorna när hon skulle ut…eller hur var det?!

Ahaaaa! Robban hann först…. Stort TACK till Robsport för det:laugh: ! Namn och civilstånd?:wink:
    Och ja, ölen i hängmattan har börjat göra underverk på skaparandan….Sorry!:santa:

• stebe

Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:58

Faan vad gott ni har de!!!! era jävlar 🙁

• above_the_law

Medlem
    30 maj, 2008 vid 15:01
    stebe;471270 wrote:
    Faan vad gott ni har de!!!! era jävlar 🙁

Vad gör du då Stebe? Jobbar i ”Grottekvarnen” eller…?

• djevulen

Medlem
    30 maj, 2008 vid 18:22

nästa helg drar jag förmodligen ner till skåne,ska ha lite kiteskola med en arbetskollega,åker på fredag middag å kommer hem på söndag,e det någon som vill med ner så håjta till
    det va en go dag i onsdags,det e inte man kajtar med sveriges bästa kille å med sveriges bästa dam,,,sweeet

• stebe

Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:06

@above_the_law 471271 wrote:

Vad gör du då Stebe? Jobbar i ”Grottekvarnen” eller…?

Jag är fast i 8-17 hjulet. Men efter en fin heldag i Lundåkra är jag glad igen 🙂

• larson

Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:39
    above_the_law;471268 wrote:

Mmm… hade lite brått ut på vattnet där… visst glömde jag ta av mig solbrillorna, ngt pinsamt… garvade hela vägen tillbaka in mot stranden när jag kom på att jag glömt dem på!
    /Sandra :cool2:

• brushanen

Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:48

Skön bild på Nicco som saktar in efter att ha testat speeden i Best Nemesis HP 10 på Lundåkras plattvatten

• brushanen

Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:50

Såg skönt ut, tror det blir nya trenden:)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications