Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Demohelg Bowkites 13-14 Maj
-
Jag försöker få fram FS Pulse 10 för test. Problemet är att det är så pass stor efterfrågan på dem just nu att fabriken inte hinner tillverka kites fortare än beställningarna rasar in.
Eftersom det är väntelista på kitesen så kan jag inte plocka ut kites åt mig själv till demo innan kunder som väntat länge fått sina kites…
Men med lite tur hinner jag få ett par 10’or som jag eller någon annan kan dema där nere./Kaj(Tech)
-
Kanon.
Ocean Rodeo (vi väntar på bekräftelse)
Flysurfer – Pulse (vi väntar på bekräftelse)Tablas (visar sina nyaste brädor och om möjligt – årets off-topic på min begäran – tablas snowboard! 🙂
nic
-
Tjena Nic,
Jag kan meddela att Tablas snwb e bra goa! Har hårdtestat dom uppe i Sälen… =)
Jag hoppas kunna komma med lite FS bowkites.
-
Surfstore.se kommer att vara på plats och visa BEST Waroo’n samt Skywalker brädor !
nic wrote:Tror vi snart har fått med det som är riktigt hett nu.Detta är företagen som vi redan nu vet kommer att visa sin bowkite-koncept:
Naish (Shockwave)
Ozone (Instinct)
EH (Ripper)
North (Vegas06)
Flexifoil (Ion)Slingshot (återkommer med info)
Flera kommer även att ta tillfället i akt att visa andra produkter som brädor C-kites, etc.
Är det något värt att se som saknas?
nic
-
surfstore.se wrote:Surfstore.se kommer att vara på plats och visa BEST Waroo’n samt Skywalker brädor !
Låter kanon! Såg Waroo’n bara som prototyp när jag var i Brazilien i höstas.
Skriver upp er också.Cabrinha kommer med och visar upp sina bows också.
Mav: Du är välkommen 🙂
Hälsningar,
nic -
nic wrote:surfstore.se wrote:Surfstore.se kommer att vara på plats och visa BEST Waroo’n samt Skywalker brädor !
Låter kanon! Såg Waroo’n bara som prototyp när jag var i Brazilien i höstas.
Skriver upp er också.Cabrinha kommer med och visar upp sina bows också.
Mav: Du är välkommen 🙂
Hälsningar,
nicÄr det någon fet fest på kvällen den 13’e i halmstad city???
-
Då välkomnar vi Slingshots Turbo Diesel som senaste bekräftade bowkite som kommer finnas för test nästa helg.
nic
-
Ok, prognosen ser bra ut just nu. Och jag tror nästan aldrig att så många märken varit samlade på en och samma gång i Sverige tidigare. Ett perfekt tillfälle att testa marknaden.
Appropå organisation så kommer jag inte stå med bullar och saft till någon. (det hade kostat för mycket om det blåser 🙂 ) Jag ser bara till att alla kommer till samma ställe och eventuellt (om inget strular) att utvärdera testarnas åsikter.
Jag är säker på att alla kommer hitta sin egen favoritkite 🙂
På min telefonsvare 0734 486 486 får man reda exakt vilken strand allt händer på. Förmodligen är vi någonstans inom en mil från Tylösand strand för vinden ser bra ut.
nic
-
Även GK kommer under demohelgen att finnas representerade med sin Sonic.
En riktig testfest 🙂
nic
-
nic wrote:Kom och testa årets grej. Vad är det alla tjötar om? Slutar Cabrinha helt med C-kites? Varför tar vissa importörer endast in vissa bowkites? Är det en hype eller verklighet? Bilda dig en egen uppfattning.
Plats: Tylösand
Tid: 13-14 Maj
Alternativ plats: där det blåser längs västkusten, från skåne till gbg.
Info om definitiv plats: svarare på 0734 486486Vi håller på att försöka få så många olika märken representerade som möjligt.
Det kommer ev. även att finnas andra saker att prova som brädor, etc.
Om demohelgen hamnar för långt ifrån dig hoppas vi kunna göra en liten uppföljning av olika åsikter av de som testar.Mer info löpande på: http://www.kitesurf.nu/b.cfm
nic
PS: vill du ha med ditt märke, ring 0734 486 486.
Kan troligtvis bara offra en dag i helgen… 🙁
Vad tror ni, lördag eller söndag, när kommer det mest surfers?
Ser det bara ut att blåsa en av dagarna kommer jag givetvis den. -
walle wrote:Kan troligtvis bara offra en dag i helgen… 🙁
Vad tror ni, lördag eller söndag, när kommer det mest surfers?
Ser det bara ut att blåsa en av dagarna kommer jag givetvis den.Kommer nog blåsa båda dagar men söndagen ser ut att vara lite mer just nu.
edit: Nu ser lördagen bättre ut på vissa prognoser. Håll dig uppdaterad eftersom prognoserna svänger en del för helgen. Riktningen är stabil än så länge i vilket fall.
nic
-
TIPS: Har du en kitesurfskola du vill pusha för kan det vara intressant att göra det under demohelgen.
nic
-
nic wrote:Kom och testa årets grej. Vad är det alla tjötar om? Slutar Cabrinha helt med C-kites? Varför tar vissa importörer endast in vissa bowkites? Är det en hype eller verklighet? Bilda dig en egen uppfattning.
Plats: Tylösand
Tid: 13-14 Maj
Alternativ plats: där det blåser längs västkusten, från skåne till gbg.
Info om definitiv plats: svarare på 0734 486486Vi håller på att försöka få så många olika märken representerade som möjligt.
Det kommer ev. även att finnas andra saker att prova som brädor, etc.
Om demohelgen hamnar för långt ifrån dig hoppas vi kunna göra en liten uppföljning av olika åsikter av de som testar.Mer info löpande på: http://www.kitesurf.nu/b.cfm
nic
PS: vill du ha med ditt märke, ring 0734 486 486.
Hur gör ni om vinden e kass?
Lite tråkigt att åka 65mil om man på förhand vet att det ska bli dåligt med vind…
Vore ju bättre, och mera rättvist att genomföra ett test, att den flyttas en helg om nu inte vinden kommer!?Det e ju ett par som har en ganska lång resa, inte bara jag.
/petter, på fel sida av sverige 😉
-
walle wrote:Hur gör ni om vinden e kass?
Lite tråkigt att åka 65mil om man på förhand vet att det ska bli dåligt med vind…
Vore ju bättre, och mera rättvist att genomföra ett test, att den flyttas en helg om nu inte vinden kommer!?Det e ju ett par som har en ganska lång resa, inte bara jag.
/petter, på fel sida av sverige 😉
Berättigad fråga, som tur är verkar det som om vi har tur med vädret även om prognosen växlar ifråga om styrkan. Just nu ser det bra ut båda dagarna, speciellt lite norr om Tylösand.
Tunnare med vind söderöver vilket kanske hjälper till att få upp våra skånska bröder å systrar ur vakumet 🙂
Det är en strandmässa. Vissa representerar kiteföretag och berättar om varför just deras produkter är det naturliga valet och andra står med plånboken redo att satsa på det som passar ens egna krav bäst och ser möjligheten att göra ett klipp.
Jag kommer inte att kora någon vinnare. Det är upp till var och en att hitta sin (vilket nästan garanterar rättvisa 😉 )
Förhoppningsvis hinner det filmas/fotas lite av varje och därigenom kanske sprida lite ljus åt även de som inte kunde komma.
(Dessutom ska jag själv testa så jag kommer nog ha fullt upp.)nic
-
Kommer dyka upp på söndagen, å kiters.se’s vägnar, och ha med mig Flexifoil Fusion drakar för att klämma, talla och åka på. Dessvärre hade inte Peter fått några Ions (Flexifoils Bow kite), men Fusion kommer jag vara där och visa upp, på söndagen…
Ses då, hej knekt!
Logga in för att svara.