Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Design Förslag- Speed bräda

• olle-2

Medlem
    12 januari, 2008 vid 10:16

Jag kör en serietillverkad speedbräda, Fanatic Dr Gonzo. Har inte kört den mer än 5 ggr i varierande förhållanden. Jag kan inte påstå att jag träffat ”taket” ännu och då har jag brassat rätt bra, se senaste resultat nedan:

http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=user&val=229&uid=80

Accelerationen från höga hastigheter och uppåt är skrämmande med kite jmf med vindsurfingm, det är detta som gör det så extremt kul. Inom kort är jag övertygad om att merparten av rekorden runtom vårt klot kommer att besittas av kitesurfare.

Det jag försöker säga är att det borde finnas en hel hop billiga begagnade brädor med vilka man med goda resultat kan testa denna gren utan för stort hål i plånboken. Lägg istället pengarna på skydd (ryggplatta och hjälm) och GPS (helst Amaryllo) så att vi kan utmana vindsurfarna.

• tomw

Medlem
    13 januari, 2008 vid 14:53

Good advice Olle. Vad är en bra ryggplatta? Aka man har det över våtdräkten?
    TW

• tim-eriksson

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:35
    TomW;438314 wrote:
    Good advice Olle. Vad är en bra ryggplatta? Aka man har det över våtdräkten?
    TW

Borde fungera ypperligt med en vanlig ryggplatta för snö. Rossignol eller poc har riktigt smidiga som utan problem går under en våtdräkt. Känns riktigt skönt (testade nyss).

Men kanske finns special också? Dock säkert dyrare… Men kolla på vanliga snowboard/skid skydd. ”billiga” och bra

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 22:10

borde inte typ dainese eller andra mc ryggskydd också funka fint?

tycker dock det är rätt klumpigt och knöligt med ryggskydd då man har sele på sig. jag fick ont i ryggen av det efter ett tag då jag körde skidor.
    har man en fet sele så är en känslig del av ryggen redan skyddad. vet inte riktigt varför man ska ha ryggskydd då man kör speed faktiskt, känns otroligt att man ska bryta ryggen. mer troligt med nacken och den hjälper ju inte ett ryggskydd.

• skotten

Medlem
    14 januari, 2008 vid 02:00

oooh how about a foilboard with a foil front and back so it lifts you out of the chop??? wouldnt that be kick ass??

• stoorfaen

Medlem
    15 januari, 2008 vid 14:40

Hmm, maybe for going like a ”rocket sledge on rails”…but I think turning would be tougher.

• kiters_se

Medlem
    28 januari, 2008 vid 13:42

@MårtenT 437617 wrote:

Vill ni ha en nice speedbräda så kan ni beställa av mig eller sam! Riktigt snabb vill jag lova att den är! 4500kr ink frakt i SVerige.

Maila till samhansson@telia.com eller trotzig2002@yahoo.se om ni vill beställa!

Vad är det för märke?

Och när kan man få den levererad?

Peter

• lasse62

Medlem
    29 januari, 2008 vid 11:01

Smart å göra en snabb bräda konkav!!

..|.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Design Förslag- Speed bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.