-
Dessa flygbolag…
Vill lyfta ett varningens finger till alla er som ska åka med TAP i höst. Jag och en polare kom precis hem från Brasilien och hade mkt strul med utrustningen när vi flög hem.
När vi köpte biljetterna i våras var de rådande reglerna hos TAP 2×23 kg till brasilien och 2x 32kg hem fårn brasilien. Kitebrädor va gratis så länge längden inte överskred 150 cm. Vi skrev ut alla deras bestämmelser och tog med oss papperna till incheckningen så att de inte skulle kunna försöka blåsa oss.
I Köpenhamn gick allt fint. De gnällde först lite men när vi visat dem reglerna svart på vitt så va det OK.
Hem från Fortaleza var det däremot helt stopp, vi käftade med chefen och personalen i incheckningen i en timme men blev tvungna att betala 75 euro per skalle för vår utrustning. De menade på att relgerna hade ändrats den 1 Juli och att kiteutrustning nu kostade pengar. Vi visade att våra biljetter var utfärdade innan 1 Juli och därför borde de gamla reglerna råda. Inte någonstans på deras hemsida har de reserverat sig för att reglerna kan ändras retroaktivt på redan köpta biljetter.
Vi tog namnet på chefen och kommer att gå vidare med detta mest för principens skull. För vad de har gjort borde ju tolkas som kontraktsbrott.
Hur som helst om några av er har köpt biljetter med TAP innan den 1 Juli och räknar med att få med utrustning gratis så ska ni nog försöka kontakta dom och få en bekräftelse om detta på papper. Utskrifter av deras gamla regler från hemsidan räcker ju tydligen inte…
Till råga på allt fick dom inte med mina kitegrejor på flighten så väntar fortfarande på att det ska komma. Min vanliga väska och min polares samtliga prylar kom med men inte min utrustning…
Annars hade vi en grymmesemester med vind varje dag och ännu inte för mkt folk på lagunen i Cumbuco!
Logga in för att svara.