Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing det är på väg…

• det är på väg…

Publicerad av adde på 22 maj, 2003 vid 14:37

loggar in på smhi och möts av följande…

Svar till:

Nya lågtryck – Torsdagen 22 maj
    Vandringen av lågtryck från Brittiska öarna upp över Sverige vill inte ge med sig ännu på ett tag utan det ostadiga vädret fortsätter. Nästa lågtryck drar upp över norra Nordsjön under fredagen och det blir på nytt allmänt regn i Götalands farvatten. Det blåser dessutom upp till friska vindar, först från sydost, senare omslag till byig sydväst. Över Bottniska Viken mer beskedliga vindar, men där är det å andra sidan fortfarande risk för både lokal åska och dimma.

[/ QUOTE ]

ser ju bra ut… kikar in på sjörapporten…

Svar till:

Fredag förmiddag: Mellan sydost och syd, 8-11 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
    Sannolikhet 10 m/s*: 50%
    Fredag eftermiddag: Mellan syd och sydväst, 9-12 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
    Sannolikhet 10 m/s*: 70%

[/ QUOTE ]

inte alls fel, men jag som skall bort över helgen, hur ser den och nästa vecka ut då?

Svar till:

Lör: Syd, 4-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.
    Sön: Mellan väst och nordväst, 1-4 m/s Dygnets högsta vindhastighet 6 m/s.
    Mån: Mellan sydväst och syd, 4-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s.
    Tis: Mellan sydväst och väst, 12-15 m/s Dygnets högsta vindhastighet 17 m/s.

[/ QUOTE ]

grin.gif
    /adde

ian svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2003 vid 07:45

synd bara att jag sitter här, ledig från skolan, och ser ut genom fönstret (fredag) och bara ser regnet falla och att krukväxten innanför fönstret står exakt lika still som den utanför. frown.gif ingen vind helt enkelt men ja hoppas på sjöbrisen.

• adde

Medlem
    23 maj, 2003 vid 07:57

Jag spår ett uppklarnande framåt lunch, vinden (som nu ligger på oso) kommer sakta vrida mot syd och öka. Vid två-tre är det 5.4 på ssv möjligen vsv som gäller smile.gif

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2003 vid 08:09

Jag offrar mig och åker på tjänsteresa sön 25 – tis 27…då lär det blåsa!!

• zehlertz

Medlem
    23 maj, 2003 vid 09:15

var du ute o körde ngt igår?…dom lovade ju vind o det såg ut som att det var planing en liten stund *iaf för dig… det är la du som gör på nån freerid på 140L o väger typ noll?*

får hoppas det spricker upp nu snart…lovade ju 10s/m idag

…det var bättre förr…polman kunde man lita på!

• ian

Medlem
    23 maj, 2003 vid 09:56

jaha så du är också ledig. Sitter här också och funderar på att släpa ner grejorna men det ser ju faktiskt ganska noll ut. ska gå ut på berget o kolla hur det ser ut nu

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications