Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det låter konstigt från kolfiberbommen

• Det låter konstigt från kolfiberbommen

Publicerad av gurra1978 på 6 augusti, 2003 vid 17:35

Jag har kört ganska mycket med min nya kolfiberbom (local spirit inköp maj 03). Den är helt ok men det knakar lite i den ibland när det brallar på. Jag kör ofta överriggad och med bommen som mest utdragen. Ibland undrar jag om den ska gå av men hittills har den hållt. Har ni också upplevt samma känsla? Man blir lite skraj när man ligger och pressar järnet och så låter det så där konstigt från bommen. Man måste ju kunna lita på att grejorna håller, eller?

styret svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • roy

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:25

kan vara lite grus i den som kläms i skarven eller vid förlängaren som gör att det ”knakar”

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    6 augusti, 2003 vid 18:27

hm..vet att min North bom knakade till en gång när jag hade på det yttersta crazy.gif men då släppte va dt nu kallas? ena pinpluppen för bakstycket..där man låser sin inställning så att säga..:o va kallas dt?
    D va ju inge bra..dock bara hänt en gång..va nog lite slarvig med o trycka in den..menmen!

• ola_p

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:48

Har märkt att det är möjligt att av mistag öppna norths pluppar när man duckar seglet, men det kanske bara gäller alubommarna? tongue.gif

• jonatan

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 19:55

jag körde av min local spirit-bom i år, aluvarianten dock.. edn gick rakt av framme där röret går in i frontdelen av bommen. Det var dessutom när jag stod och guppade utan så mycket vind.. tongue.gif

• roy

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 20:18

kanske hade spänt fast bommen för hårt?

• styret

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 21:30

var ute för samma sak fast med en neilpryde och när jag pumpade på 5.0. min kom vi fram itll att det måste ha varit en transportskada på. kasnke samma sak?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det låter konstigt från kolfiberbommen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.