-
det stora valet
Jag står o väljer mellan en f2 compstyle, 95l – 03 och en tabou mad cow 3S64, 108l – 02. Seglar idag på en gammal tiga 285 slalom och har inte stenkoll på det nya…
Hilfe! Synpunkter!?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › det stora valet
Jag står o väljer mellan en f2 compstyle, 95l – 03 och en tabou mad cow 3S64, 108l – 02. Seglar idag på en gammal tiga 285 slalom och har inte stenkoll på det nya…
Hilfe! Synpunkter!?
Compstylen är iaf en grymt extrem freestyle…
Jag gillar min skarpt, men sen så är den ju inte särkilt skojig att segla framåt… Utan man laddar förslagsvis på nått trick var hundrade meter… Eller köper en annan bräda… De gånger man seglar rakt längre sträckor (dvs. höjdar) så står man sällan ordentligt i stropparna, utan snarast med tårna i framstroppen och bakfoten framför bakstroppen och längre ut på kanten…
Dvs. skall du verkligen segla freestyle och ladda hela tiden så köp en compstyle, ska du bara testa nått enstaka trick då och då så satsa på en annan bräda…
En liten rättelse/undran: ”Mad Cow” heter/hette väl Tabous vågbrädor? Deras freestylebrädor från -02 hette väl ”Tabou 3S”?
Bara så vi inte blandar äpplen & päron…
Ta Taboun, mkt bra freestyle med allroundegenskaper. Ingen tvekan tycker jag. En passus om du väger 60 kg eller bara ska ha den till lättvindvågis, välj då F2.
bananer då? mad cow 3s – enligt säljaren, men jag ska sätta dit honom.
Logga in för att svara.
Hantera pushnotiser
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › det stora valet
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.