Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Diskdefragmentaren XP trött

• Diskdefragmentaren XP trött

Publicerad av Knatte på 19 januari, 2007 vid 14:10

Någon som har någon ide, hur man kickar liv i en avsomnad defrag i XP ??
    Jag kan öppna defragmenteraren och ser mina diskar osv. Men den startar aldrig upp varken analysen eller defragmenteringen när jag försöker.

Detta fel intäffade efter jag laddade ner Diskeeper 2007 och testade ett tag. Efter detta så blev den inbyggda defragmenteraren sig lik:blush:
    Diskeeper 2007 gjorde min dator knäpp och seeeeg, så den är numera borttagen med den vanliga defragen vill inte fungera längre:mad:

Tips och ideer, på hur jag startar upp denna igen?? Ös på med förslag 😉

fastforward svarade 18 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • bjornen

Medlem
    19 januari, 2007 vid 14:34

Prova skriv i start, kör :mmc då startar du Microsoft Management Console. I den kan du under arkiv lägga till snap-in modul tex defragmenteraren och köra därifrån

Här kanske du hittar något
    http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/howto/mmcsteps.mspx

• Knatte

Gäst
    19 januari, 2007 vid 16:27

@Bjornen 360807 wrote:

Prova skriv i start, kör :mmc då startar du Microsoft Management Console. I den kan du under arkiv lägga till snap-in modul tex defragmenteraren och köra därifrån

Här kanske du hittar något
    http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/howto/mmcsteps.mspx

Gick fortfarande inte att starta defrag därifrån. Kommer precis lika långt. Dvs. jag för inte startat upp själva ”jobbet”:mad: 😡

• bjornen

Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:37

Har du provat starta datorn i felsäkert läge F8 under uppstart och kör dfrag.

//Björn

• Knatte

Gäst
    19 januari, 2007 vid 17:02

@Bjornen 360849 wrote:

Har du provat starta datorn i felsäkert läge F8 under uppstart och kör dfrag.

//Björn

Ingen skillnad vid felsäkert läge, utan det blir exakt samma problem 😡

• fastforward

Medlem
    19 januari, 2007 vid 17:08

Testa några andra program såsom Raxco Perfectdisk eller O&O

• Knatte

Gäst
    19 januari, 2007 vid 17:31

@fastforward 360856 wrote:

Testa några andra program såsom Raxco Perfectdisk eller O&O

Hm! jag testar o&o just nu. Det verkar fungera a068.gif

Men jag vill nog även ha igång min gamla defrag fortfarande…

• Knatte

Gäst
    20 januari, 2007 vid 08:56

Nu har jag testat O&O defrag och själva defragmenteringen går ju utmärkt :tongue: Men jag får exakt samma problem som med diskeeper 2007:mad:
    Jag får svårt att stänga av datorn (Den hänger sig på ”windovs avslutas” ) Likadant så hänger sig datorn vid uppstarten, inte alltid men ofta…

Därför måste jag bocka av O&O defrag i tjänster i msconfig , för att kunna använda datorn normalt. Sedan får jag bocka för den igen, när jag skall defragmentera igen.
    Det känns liksom inte helt optimalt att det blir så här :blush: 😮 🙁

• fastforward

Medlem
    22 januari, 2007 vid 09:32

Diskeeper och windows defragmenterare är bara skräp – använd ett riktigt program såson O&O eller Raxco.

Angående problemet med att windows hänger så förstår jag inte riktigt vad du menar med att bocka av O&O-tjänsten. Menar du att O&O körs hela tiden även när du inte använder programmet?

• Knatte

Gäst
    22 januari, 2007 vid 15:14

@fastforward 361338 wrote:

Diskeeper och windows defragmenterare är bara skräp – använd ett riktigt program såson O&O eller Raxco.

Angående problemet med att windows hänger så förstår jag inte riktigt vad du menar med att bocka av O&O-tjänsten. Menar du att O&O körs hela tiden även när du inte använder programmet?

Nej, så menade jag inte.
    Men du kan bocka av tjänsten O&O defrag under tjänster i msconfig så startas inte programmet och ligger stand-by i ”bakgrunden” På något sätt ligger detta och stör uppstart och avstängning av windows.

Bla kan du inte starta O&O defrag, om du inte bockar för ”O&O defrag” i msconfig igen och startar om datorn. Då klagar den på att programmet inte är startat och att jag inte kan ansluta till tjänsten. Så är det på min dator och jag hade exakt samma problem/lösning med diskkeeper innan.

Typ så här blir det om jag inte har bockat för O&O defrag i msconfig.:
    Odefrag.jpg

• alex_

Medlem
    22 januari, 2007 vid 18:43

släng skiten, köp mac?

• Knatte

Gäst
    22 januari, 2007 vid 19:19

@Alex_ 361431 wrote:

släng skiten, köp mac?

Nä, otänkbart att köpa en Mac:o 😮

• alex_

Medlem
    23 januari, 2007 vid 16:24

hahaha okej, jag kör faktiskt både och så jag är väl någon form av gränsfall! men för din filmhantering osv hade nog en mac varit rätt val 😛

• fastforward

Medlem
    23 januari, 2007 vid 19:54

ok, det är någon kör-i-bakgrunden-del av programmet som strular. Gå in i inställningarna för o&o och stäng av den delen helt enkelt. En vanlig hemmaanvändare behöver inte kontinuerlig defrag – bättre att dra igång det manuellt en gång i månaden istället.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications