Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Döds olycka med snowkiteare i Kanada!
-
Döds olycka med snowkiteare i Kanada!
Publicerad av patrikol på 21 december, 2004 vid 00:38Döds olycka med snowkiteare i Edmonton Kanada!
kitesweden svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Varfor drar de inte quickreleasen, ar alltid min tanke nar jag laser om denna typ av olyckor

-
snökita i GALE är nog like smart som vatten kita i 5minus i frånlandsvind
-
menar du allvar? att få tag i quick-releasen när man verkligen behöver det känns inte som att det är särskilt lättt och när man väl får tag på skiten öppnar den antagligen ej ändå…
punchout-system är nog det ända som funkar när det går riktigt illa(aldrig provat ett sådant dock) men de löser ju kanske ut när de inte ska å andra sidan…
finns rätt mycket kvar att fixa med när det gäller säkerhet…
bästa sättet som alltid att förebygga att något händer istället precis som rambo säger…
om man har en 5:e lina kan man väl bara dra i den lite(om man får tag på den) så minskar kitens kraft rätt rejält väl?
-
”St. Laurent talked to one witness who saw the man sliding on his back, trying to stop himself.”
Det ar val bara o rycka skiten o att inte ha en qr ar 2005 later javligt korkat. O visst faan funkar de for det mesta.

-
Punchouten hade tidigare problem med att den löste ut ofrivilligt, men med dom nya varienterna (anti punch modifieringen) så kan man ställa hur mycket motstånd man vill ha…. Så jag skulle vilja säga att dom fungerar mycket bättre. Leachen runt handleden är borta på -05:an (spinning leach mao)
/Mvh Lars -
Jag vil inte vara otrevlig eller tyken men när jag frågade om det systemet verkligen funkade på 04 och inte löste ut ofrivilligt så var det inga problem.
Men nu när 05 kommer har man åtgärdat det problemet
känns lite oseriöst eller
.
Vill inte vara taskig som sagt men det är lite fel marknadsföring eller den tilltalar inte mig i alla fall.
Men om det funkar bra på 05 så tror jag att systemet är ett av de säkraste och kambinerar man det med Walles speedbar så kan det bli super. -
Förtydligande: Redan på -04 så kom anti punsh modifieringen, man kunde redan då justera styvheten, MEN vi hade ingen information hur OR tänkt sig denna justering. Det vi nu vet är att man sätter in fler ”bladfjädrar”. Den stora förbättring var dock -04 eftersom då kom anti punsh, som dramatiskt minskade ofrivilliga utlösningar av systemet.
Logga in för att svara.