Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dom dära sockarna
-
Dom dära sockarna
Publicerad av hengo på 22 september, 2008 vid 13:20har för mig att jag startade en liknande tråd förut, men kan ha drömt det.
hur som.. . var kan man köpa tunna neoprensockar av högsta kvalité?
Dom måste vara varma, men ändå tunna så att man tar sig i bindningarna. Bra också om de inte är av ”klibbneopren” utan vanlig ”slät” neopren (ni vet vissa detaljer på dräkter är neopren som är klibbig i ytan, ej sån)
hengo svarade 17 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Här har vi en av dom gamla trådarna i alla fall.
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53926&highlight=strumpor+bindningar
Tydligen skall prolimit ha också. Mystics ser schyssta ut. Får nog bli ett par såna sen. Iofs är inte 1mm supervarmt men väl i bindningen så är det lungt. Stå och snacka på stranden är nog inte lika lungt. 1,5-2 mm hade man nog gärna velat ha egentligen.
-
sneglade på mystics, någon som har erfarenhet av dom? Kanske till och med någon som testat både pro limits och mystics?
blev lite skraj att mystics inte skulle ha limmade helt 100% tajta sömmar, eftersom att det verkar vara en socka anpassad för att använda under sina-redan vattentäta våtskor. Men är sömmarna limmade och fina typ som på deras sjkt varma 3mm handske så e de ju bara att go for it
-
@hengo 501625 wrote:
sneglade på mystics, någon som har erfarenhet av dom? Kanske till och med någon som testat både pro limits och mystics?
blev lite skraj att mystics inte skulle ha limmade helt 100% tajta sömmar, eftersom att det verkar vara en socka anpassad för att använda under sina-redan vattentäta våtskor. Men är sömmarna limmade och fina typ som på deras sjkt varma 3mm handske så e de ju bara att go for it
Jag ska till Kent på onsdag o hämta lite grejer, kan kolla åt dig då. PMa ditt nummer.
-
Jonaish hur känns det med closed toe, varmt och gott utan neopren?
-
Trumpeten;501691 wrote:Jonaish hur känns det med closed toe, varmt och gott utan neopren?
den va för små, så därför finns dem på köp/sälj… sugen på å köpa dem för 3000kr… (nya 4000kr)
Men jag tror nog man hade klarta sig bra utan, dem va riktigt varma å gioa när man testa att gå runt med dem innomhus !
-
Vilken mes du är Hengo.
Yllesockorna såg ju jättevarma ut och det var säkert minst 10 grader i vattnet! 😉 -
the mystic metalite ones are super nice, and sit superclean with the foot.. they make getting shoes on and off easier too.. : )
-
Jag har kopt harifran tva ggr. Funkar riktigt bra bade att ha enbart eller tillsammans med en vatsko nar det ar taskigt underlag. Just nu ar det ju dessutom REA sa det kanske blir till att bestalla igen. Anvander man dem utan vatskor och springer runt bland stenar o dyl sa slits de ut efter ett tag.
https://www.letro.se/default.asp?page=https://www.letro.se/aspshop/shopfiles/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=17833Lycka till och fa inte kalla fotter. / Tobas
-
tack för svaren!
magenkänslan säger mystic, om dom är täääta!
gadget, mnjaä, yllesockorna värmde faktiskt rätt bra på land även när de va blöta. men i vattnet vetetusan alltså…
Logga in för att svara.