Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Döm om sajten till Hugo.nu, tröttsamt!!

• Döm om sajten till Hugo.nu, tröttsamt!!

Publicerad av anonym-anvandare på 13 maj, 2002 vid 17:32

Det var väl en fruktansvärd fokusering kring killen Hugo, hade vart trevligare om det var mer fokuserat kring sporten o utövandet, o mindre kring personer o utrustningsfixering. Salut till naturen, havet ,vinden o framförallt friheten som sporten ger, det är överlägset viktigast!! Det verkar som för vissa är det viktigaste att synas på bild o hävda vilka märken som gäller, då har man någonstans loosat det…..

Tack för mig o njut av livet o kitandet! /snubben

anonym-anvandare svarade 23 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 17:54

Håller med!

/TDK

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 18:21

haha, va fan är det nu? hur många bilder är jag med på igentligen? kanske 5 av 100 max, förlåt mig om jag har tagit en och annan bild av en av Sveriges absolut bästa kitesurfare de senaste dagarna, pallar du inte kolla för att du är så jävla kass så skit i det och börja virka eller nått.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 18:41

Nu får ni fan skärpa er. Det är tur att det finns eldsjälar som verkligen brinner för sporten. Gör ni något som gynnar sporten?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 19:11

Ok, det var ju en mogen reaktion! Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampat någon på tårna. Later…

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 19:30

blir bara så jädra förbannad & less på folk som bara snackar skit hela tiden, säger det igen ta reda på fakta innan ni uttalar er…

//Don Huge

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 20:25

Tjena! Vad är det för mening med att posta anonymt?! Aningen fegt skulle jag kalla det. Sen vill jag påpeka att Hugo är en av de mest driftiga människor jag någonsin träffat, och gör garanterat en stor insats för sporten med sina bilder och sitt brinnande intresse. Förstår inte att det finns någon som överhuvudtaget skulle kunna tycka något negativt om det. Fler bra bilder = större mediaintresse = mer pengar i sporten = en möjlig framtid för proffesionella kitare i Sverige. Fanns det fler som Hugo skulle kitesurfing snart vara lika stort som skidåkning!

Inget fel med åsikter men lägg för allt i världen in ditt namn!!

//Chrille (mannen på bilderna)

• anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2002 vid 10:59

Visst är det bra att det finns drivande krafter såsom Hugo. Men även sådana karaktärer borde förstå att det kan finnas åsikter som inte överensstämmer med hans. Att bemöta kritik på det sättet Hugo gjort, är barnsligt och omoget.

Om man/ni vill få flera att börja med kitesurfing, tror jag att det är en fördel om diskussionen här är saklig och framförallt hövlig. Tänker på den stackaren som vågade nämna att nybörjarkurserna är för dyra. Istället för att på ett objektivt sätt diskutera förhållandet höga kurspriser – antalet nybörjare (som ju följer vanliga ekonomiska principer), spårade diskussionen ur i ett ordkrig utan dess like. Jag har svårt att tro att han som vågade ifrågasätta kurspriserna någonsin började kitesurfa. Vem vann på det? Den gemesamma nämnaren och drivkraften för alla som kitesurfar i Sverige idag, måste väl ändå vara att få flera att börja kitesurfa?!

Björn Rosenlöf

• mons

Medlem
    14 maj, 2002 vid 11:52

Jag har precis börjat, eller rättare sagt ska böra kitesurfa till sommaren, och detta bla. tack vare HUGO smile.gif
    Jag hade varit intresserad ett tag, fick kontakt med honnom, fick köpa en begagnad kite av honnom. Han tipsade mig om en som sålde en bräda för ett bra pris eftersom han inte hade en själv. Hjälper en massa andra nybörjare, om jag har fattat det rätt, genom att håla ögonen öppna efter begagnade kitar och annat så att fler kan börja.
    Det behövs eldsjälar, och självklart vill vi se mer bilder!

Jag har även följt den här kurs diskussionen, och jag håller klart med killen som sa att det var för dyrt! klart som fan man tycker att det är för dyrt, men vill alltid få det så billigt som möjligt. Men jag har pratat med en del folk, har bla. för mig att jag skickade ett mail till Hugo (inte säker) men jag gjorde det iallfall till en del andra erfarna kitsurfarna, och de fick säga vad de tyckte.
    Efter detta tog jag ett eget beslut om att jag änå ska ta en kurs, har fått ett bra erbjudande. + att det känns ganska vettigt. Dumt att förstöra kite, eller sig själv

ha de

//Måns

Tack för hjälpen, HUGO!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2002 vid 20:16

Käre Åklagare jag tror inte jag har så mycket att sätta emot ditt välforumlerade inlägg. Jag vill bara surfa & fota.

Kom ner till Habo den 25 Maj så tar vi en tur på böljan den blå.

Mvh
    Hugo Ljungberg

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2002 vid 09:51

Hej hej alla upprörda kitare! Kul med diskussioner, inte sant!? Jag postade ett inlägg häromkvällen med ovanstående rubrik(döp blev döm i upphetsningen). Det var lika mycket skämt som allvar, no offence. Jag hade då en åsikt om att själen i sporten inte får glömmas, till förmån för kommersialismen och det eviga utrustningstjatandet!! Detta gjorde snubbarna, framförallt mina locals, väldans upprörda och de svarade för mig på ett onödigt arrogant och barnsligt sätt. Jag är fullt medveten om att Hugo gör ett jättejobb, och promotar, fotar osv. kanon! Men man ska inte ta sig vatten över huvudet och trampa o döma folk som man inte ens känner! Att uttala sig om hur ngn är så kass o värdelös att man ska börja virka eller för den delen åka hem, kom igen!! Sådana uttalanden tyder bara på brister…Ok, nu tror jag att den diskussionen är utredd, eller? Brinna för sporten kan man göra på många olika sätt, burn my eyes.

Mahalo,
    Andreas Matiasson

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2002 vid 10:42

Håller med dig till 100% Måns
    Tack vare Hugo fick jag schyssta grejer till ett bra pris när det kanske annars hade varit omöjligt att börja med denna dyra men underbara sport.

Fett med creds till Hugo för schysst utrustning och alla sköna bilder!!

Hare bra å rippa hårt
    //Lelle

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2002 vid 13:19

Må frid råda i ditt hem Hugo!

Åklagaren

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications