Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dominikanska republiken

• Dominikanska republiken

Publicerad av goggor på 7 januari, 2004 vid 10:45

Är det någon som vet vart man ska åka är det Carbarete som gäller eller det finns fler bra stränder där? Om man ska till Carbarete hur tar man sig dit lättast från Santo Domingo och hur långt är det?

Tack på förhand Max

rambo_johnson svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kicki

Medlem
    7 januari, 2004 vid 10:52

Det är Cabarete som gäller. För att ta sig från Santo Domingo till Cabarete så tar du buss. Bussen går till Sosua eller till Poerto Plata. Bussturen tar 4 timmar minst och räkna med en tjock tröja för luftkonditioneringen sparar de inte med. Hade jag varit dig så hade jag slösat lite extra pengar på en flygbiljett till Poerto Plata (20 min från Cabarete) för det är mega jobbigt med den extra resan från och till Santo Domingo. Man kan förresten också ta taxi från Santo Domingo. Tar lika lång tid men bekvämare och kostar inte så mycket om man är några stycken.
    Ha d gött!

• goggor

Medlem
    7 januari, 2004 vid 10:56

Okej tack så mycket…

Är det någon som vet om det kommer vara några svenskar där i slutet av april?

• kicki

Medlem
    7 januari, 2004 vid 11:00

Jag är där i alla fall. Men det är ingen period jag rekommenderar. Påsken och den tiden efter fram till juni är ingen hit. Relativt dött vad gäller vid och folk. Lite mellansäsong. Kom hellre nu, februari eller mars eller under sommmaren. Sommaren är helt klart bäst och då kanske du får se världskuppen också.

• goggor

Medlem
    7 januari, 2004 vid 11:14

Problemet är att jag är där med jobbet då och har ingen möjlighet att åka dit innan eller efter så det får bli till nästa år isf…:(

• dmp

Medlem
    7 januari, 2004 vid 12:07

vi pröjsa 100$ för taxin från santa domingo.. klart värt när man har cepe möe packning att strula med.. öhh ska inte den här tråden ligga under nån annan kategori btw..

• goggor

Medlem
    7 januari, 2004 vid 16:01

Hehe joo har provat det men där får man inga svar…:(

• kitelife

Medlem
    7 januari, 2004 vid 23:09

Regerar!!!!! här e så jävla gööött ; )

//Pan

• rambo_johnson

Medlem
    8 januari, 2004 vid 05:48

synd att man ska över…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dominikanska republiken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.