Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drachenstore.de

• Drachenstore.de

Publicerad av kongos på 25 augusti, 2003 vid 22:52

OK, då har jag handlat tyskt för första gången.
    Butiken heter

Drachenstore

De säljer billiga Guerilla ARC’s om man har tålamod. Jo, här krävs stort tålamod. Det luktar slö surfarbutik i e:postlådan när svaren på önskemålen dyker upp men det finns även ett mått av hjälpsamhet. Sen har vi det här med intelligensen hos oss båda. Jag testade att endast skicka adress med betalningen (som görs innan man får grejerna, scary blush.gif), då banken sa att den visas för butiken i tyskland. Det kan den även ha gjort men butiken la inte märke till det ialla fall och varför de inte frågade efter den innan tycker jag är märkligt.
    Jag får väl skylla mig själv att jag inte skrev den.
    Sen har vi det där med semestern. Klart att de ska få vila men kommer man tillbaka den 7/8 tycker jag INTE det ska ta fyra dagar att få iväg prylar man redan är sena med. Hade nu tyskarna haft lite spanjor i blodet och inte krävt av andra att de ska vara punktliga så hade jag vart gladare.
    Det värsta med affären är dock inte deras fel. Budfirman de anlitar är riktiga skojare. De kan med gått samvete tala om för sina kunder (affären då) att deras paket är levererade i tid vilket det inte är, så där är det stora problemet.
    När jag väl ringde firman och ville ha paketet levererat utanför mitt jobb på torsdag, kom det på onsdag confused.gif.
    Ville de kompensera för att de är bluffmakare eller hörde tjejen i växeln illa? Som tur var så fanns jag på plats och hade inte bilen full med prylar, så det ordnade sig.
    Deras chaufför var trevlig.

Alltså Drachenstores betyg dras ner mest pga budfirman men även pga lite slö attityd.
    På skalan mad.gif confused.gif frown.gif smirk.gif laugh.gif grin.gif
    får de frown.gif

Kommer jag att handla där igen?
    Svaret blir: Om jag kan vänta.

MVH
    /E

kongos svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 08:50

Handlade själv utanför landet gränser tidigare och det är som du säger ok om man kan vänta.

Det som däremot ej är ok är om nått pajar eller om draken flyger konstigt och du vill ha rekomendationer etc…

Om du tar den tid det tog att få draken nu och tar den gånger 3 så lär det vaar den tid det tar att få kiten fixad…..Känns trisst att säga men så e det. Sen så får du stå för transport själv T&R Tyskland….

Ok drakarna skall hålla men när de inte gör det och du vill ha service då lär du ångra att du inte la på den där extra tusenlappen för att köpa svenskt..

Lite väl moraliskt men…… bara lite tankar

/Freddan

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 09:07

Det kan ta tid att reklammera svensk-köpt också…

/Rasmus

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 09:11

Priset då? Hur billigt blev det jämført med svenska priser?

Björn

• kongos

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:44

Bara draken Guerilla kostade, vid dåvarande kurs, 7’400:- SEK inkl. moms(16%i Tyskland) & frakt (vid köp över ett vist antal euros). Man får lägga till 1000:- om man vill ha bom och linor.
    OK. I Sverige så kommer man nog inte under 9000:- för samma köp, tror jag och jag har ju kollat runt en del men det kanske ändrar sig.
    Sen ska man ju komma ihåg att detta alltså inte är en lurendrejaraffär då. Jag fick ju draken. Nu ska den bara inte gå sönder.

cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:52

Inte för att vill lägga sorti på ditt fynd men jag har just köpt en G15 från kitesyndikat.de och jag betalade totalt 789 Euro eller 7300 kr INKL bom och linor och frakt.

cool.gif grin.gif cool.gif grin.gif

/Urban.

• kongos

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:04

Det har du inte gjort heller.
    749 EUR för 15 m2, 839 EUR för 18 m2(mitt köp),
    Ah! med bom och linor, okej! Då så, det var ju bra.
    smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:47

He, he en polare till mig beställde från drachenstore och han insåg inte att de priserna var utan bom och linor (inte lätt med tyska språket). När jag påpekade det för honom så mailade han till drachenstore och de har ju prisgaranti så han fick beställa till samma pris som från kitesyndikat.

Tyvärr måste jag säga att det så pass mycket billigare att det är svårt att motstå att handla från Tyskland då en komplett G15 kostar 9800 kr i Sverige frown.gif.

/Urban.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 06:38

Hej ”Kongos” (och ni andra som handlat i EU).
    Hur löser ni betalningen, rent praktiskt? Visa eller vad?

Bjørn

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:04

När jag beställde från kitesyndikat så fick jag ett mail som orderbekräftelse. I mailet fanns uppgifter om kontonr osv som behövs för att föra pengar mellan banker inom EU. Jag svarade på mailet att jag skulle sätta in pengar så fort kiten anlänt till mig och fick inga protester. När kiten anlänt överförde jag pengarna via internetbanken med hjälp av de uppgifter som Peter tidigare skickat i mailet. När jag skrev in de uppgifterna på internetbanken så fick man direkt uppgift om vem kontonr tillhörde så allt var ok. Sen blev det lite förseningar i frakten men det var inte kitesyndikats fel utan den samarbetspartner som UPS har här i Sundsvall. När kiten inte dök upp inom en vecka som utlovat ringde jag till Tyskland till Peter och vi snackade en stund (mycket trevlig prick som faktiskt kan en del svenska). Han pratar utmärkt engelska så det var inga bekymmer.
    smile.gif
    /Urban.

• kongos

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 18:20

Jo, jag fick också kontonr. dit jag skulle överföra pengarna.
    Problemet var att jag fick ett megalångt nummer och det funkade inte med Nordeas överföringsbanket men jag fick hjälp av personalen att dela upp koden i de olika fälten.
    Så helt lätt va det inte.

/E

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drachenstore.de

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.