Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dräkt i Grekland?

• Dräkt i Grekland?

Publicerad av pete på 28 juni, 2004 vid 10:30

Sticker på familjesemester till Lefkas om en vecka och hoppas naturligtvis på en del surf.

Är våtdräkt (shorty antar jag) att rekommendera? Om ja, ska man köpa i Svedala eller på plats i Grekland?

Tips om bästa uthyrare? Tycker mig ha förstått att det finns ett antal i Vassiliki.

electric svarade 21 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • karnan

Medlem
    28 juni, 2004 vid 10:51

Jag har bara seglat på Kreta men det är väl i stort sett samma vatten. Shorty kändes bra om man badade mycket. Det blir ju kallt i vinden även om det är varmt i vattnet. Därtill föreslår jag att du tar med en långärmad tröja att ha under. Jag brände mig ganska ordentligt på armarna. Priser etcetera har jag ingen aning om.

/Johan

• apelbapel

Medlem
    28 juni, 2004 vid 11:01

Shorty bra att ha som sagt, köp hemma för ca 1000.-, eller på plats, antagligen liknande pris, om du inte hittar nån rea t ex.
    annars har många uthyrare shorty inkluderat i priset, alt lite extra på hyran, samma med skor och sele.

• pederboy

Medlem
    28 juni, 2004 vid 11:46

Ta med egen sele, man vill ju ha en som sitter bra.
    För att undvika aj aj om armarna använd rashguard.
    Personligen skulle jag tittat efter en shorty i Sverige, de är inte billigare i Greklandlandet.

Trevlig semester P

• robin

Medlem
    28 juni, 2004 vid 12:08

Kolla på shorty på Clas Ohlson. De säljer en för 500 spänn! Säkert inte sämre än någon annan.

• canoya

Medlem
    28 juni, 2004 vid 12:09

Shorty finns för ca 500 på Clas Ohlson eller ca 600 på Stadium. Det kan vi nog tacka wakeboardåkarna för.

• brutus

Medlem
    28 juni, 2004 vid 13:07

om du ska köpa på lefkas så köp INTE på club vass – skitdyra!!! Däremot ligger det en surfshop i Vassiliki, mitt i ”sta’n”…
    Finns säkert fler ställen att köpa på där, men räkna inte me värsta klippet. /M

• electric

Medlem
    28 juni, 2004 vid 14:11

Ja, det finns flera uthyrare i Vassiliki, men störst och bäst är Club Vass med mängder av brädor och segel i alla tänkbara storlekar och modeller. Jag minns inte vad uthyrning kostar, men tippar på ca 2.500 för en vecka (med fritt byte av bräda/segel).

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dräkt i Grekland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.