Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dreadlocks!?
- 
		Dreadlocks!?Publicerad av skanepaul på 21 januari, 2004 vid 16:29Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??  Paul skanepaul svarade 17 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
- 
			13 Svar
- 
det finns ett ställe i kävlinge… ”det mintgröna och rosa stället” (ehhh vi funderar) men det va rätt dyrt och dom håller dåligt när man badaar för mycket (läs:kitear  även om det är saltvatten. Finns tydligen folk som gör det med biwax i Gtb. även om det är saltvatten. Finns tydligen folk som gör det med biwax i Gtb.//Pan 
- 
Det är bara att sluta kamma/borsta håret. Det tar lite tid men det blir nog fina dreads efter ett tag… 
 Och balsam får inte användas.
- 
Svar till: 
 Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??  Paul [/ QUOTE ] NEJ NEJ, låt bli sån skit för fan du har väl sett pan o jacke rövarna haha 
- 
Dreadlocks gör ju sig själv med tiden. Bara att låta det trassla sig i kontrollerad form, annars strävar håret gärna efter att bli en dread, så där mys… 
 Ett stort minus med dreads och surf är dock, torktiden samt vikten när dom e blöta.Det finns en skitbra svensk dreadlocksida men jag hinner inte skrapa fram den nu. Sök on tha net. 
- 
Va!! Jag har hört att det skall vara kogödsel annars är det inte riktiga dreds! Så gör dom i Afrika ju!   
- 
@SkånePaul 119542 wrote: Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??  Paul 
- 
Ledsen Paul men att gå och få dreads gjorda på en salong är ungefär som att röka sig hög på sjögräs det är faan inte ok. 
- 
jo det gick bra men dem är avklippta igen…Fast det var nog inte en salong jag var ute efter och ja jag röker hellre sjögräs isåfall! 🙂 
Logga in för att svara.