Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Drömbrädorna!
-
Drömbrädorna!
Publicerad av kungdenknege på 8 november, 2002 vid 14:19Vilka är era? Mina är:
Starboard Carve 90
Starboard Acid 66
JP FreestyleWave 84
AB+ slalomCarven för att bara flippa runt & freestyla, Aciden för sideshoredagarna, JP’n för onshoredagarna… Och AB+ när man ska speeda… Min ultimata kombination =)
anonym-anvandare svarade 22 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Hmm det här ändras ju varje säsong ungefär i september när nästa års prylar kommer men mina är just nu:
Freestyle: Mistral Twister 117 (har jag redan YIHAA!)
Sideshore våg 5.3 och neråt: AHD Maui Force 8´4″ (har jag redan Yihaa!) men börjar bli lite sugen på en Maui Project 8´4″ 2003…….
Sen vore det ju trevligt med en wave/freestyle för onshoresegling och hårdvindsdagarna på Roxen, kanske en RRD Twintip wave (har jag haft) men det ryktas ju om nya RRD wave/freestylebrädor till 2003…
Sen börjar man ju bli lite sugen på att köra lite fort igen. Kanske en Hypersonic även om jag inte är övertygad. Varför inte en AB+ 110 eller nåt annat supersnabbt för en 8.5a. Och en AHD D58 för lite hårdare vind. Eller varför inte en hel linje, D53 och en D58.
Och varför inte en formula också. Kanske nya Bic FV1.5……
Och sen ca 10 kompletta riggar i fullkol för att täcka upp detta. Nu ska vi se…..
-
OjOjOj… ska vi se…
Om man håller sig inom rimlighetens gränser, Freeride/slalom 100 liter, typ hypersonic eller naish titan. Freestylewave på sisådär 90 liter, mp style M lr liknande. Pyttevågis, 60-70 liter, typ en razor, Maui Project etc. etc…Drömlinjen:
formula till att cruisa runt bland öarna med
hypersonic att speeda med
customdownwindslalom 70 å 80 liter, ska det gå fort så ska det
freestyle superbred å stabil 110 liter, segeltricka på
freestyle på 100 liter
freeride 110 liter, naish titan, den grymmaste freeride som byggds, iaf när dt var under mistral… har inte testat den andra
freestyle(wave) 85-90 liter blåsiga plattvattensshoppdagar/Dålig onshoreskit…
vågis55 liter custom om det skulle blåsa på riktigt
vågis 70 liter om det blåser bra
vågis på 85-90 liter, lättvindsvåg… möjligtsvis en fish här kanske istället10st hoppselidoppsan… Mn här snackades ju drömlinjen så man får ju dra på den ULTIMATA kombinationen… när den efterfrågas… Jag hade varit överlycklig med tre brädor…
-
Ni är alldeles för fokuserade på brädorna! Riggen är ofta viktigare. Sen måste man ju ha en skön sele, en bra våtdräkt, flera fenor… Men OK brädor är det som är roligast att fantisera om. Så här kommmer den ultimata kombinationen, tre brädor, fem segel:
Fanatic Goya 74L
Starboard Trance 84 L
Fanatic Skate 112 L
Segel (blå!!!):
NP Core 4.1, 4.7, 5.4
NP Expression 6.2 och 7.2
Logga in för att svara.