Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Duktiga hackare och andra skummisar *fråga*
- 
		Duktiga hackare och andra skummisar *fråga*Publicerad av Knatte på 29 december, 2006 vid 19:15Jag har som offer för illvilliga och oönskade email osv. en fundering, angående detta :blush: Hur lätt är det att utifrån mitt IP-nummer, få reda på vem jag är, min adress och person nummer osv. ??? 
 Kan man fixa detta via skaplig datorkunskap eller hur lyckas de med detta ?
 Så frågan är…. Kan man få fram all denna kunskap via mitt IP-nummer eller hur fan hittar de dessa uppgifter:mad: 😡 😡
 Nu pratar jag både lagligt eller olagliga metoder. För dessa personer som sysslar med detta, bryr sig nog inte om det är lagligt eller inte..Jag vill väldigt gärna få en bra förklaring till detta, så att jag greppar läget och kan förklara för andra i min närhet, som får samma skitmail:blush: 
 Skulle vara tacksam om någon i korthet kan förklara hur de bär sig åt, att fiska fram dessa dolda uppgifter…..Knatte svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 22 Svar
- 
			22 Svar
- 
hehe.. jag hade samma problem för snart ett år sen oxå..skit kul va det 😉 Men dom som hade mitt IP-nummer visst inte så mkt, de va mest tomma hot bara.. Haxxa personens mail, det gjorde jag…efter det har jag inte haft de problemet 😉 GLHF Knatte! 
- 
bara från din ip-adress är det svårt att ta reda på vem det är. Ditt ip tilldelas dig av telia eller bredbandsbolaget eller vilka du nu nyttjar, vilken leverantör du har är lätt att utläsa, med lite kunskap om leverantörens nät går det kanske att utläsa ungefär var du bor. Men att knyta det till dig som person krävs tillgång till leverantörens loggar, och dessa uppgifter lämnas bara ut om det finns något i stil med brottsmisstankar finns. Om någon lyckats få ut ditt personnr ”från internet” så har de antingen 
 med hjälp av info som t.ex. din emailadress hittat annan informationen om dig som redan finns tillgängligt på nätet, alternativt smugit in en trojan(typ virus) i din dator, ur sådana kan i princip vad som helst läsas från din hårddisk, lösenord, personliga dokument, vad du surfar på för siter etc som sedan skickas till angriparen.
- 
KnatteGäst29 december, 2006 vid 22:17Haxxa personens mail, det gjorde jag…efter det har jag inte haft de problemet På ren svenska, vad innebär detta Jonaish ??:blush: 
- 
KnatteGäst29 december, 2006 vid 22:18Men att knyta det till dig som person krävs tillgång till leverantörens loggar, och dessa uppgifter lämnas bara ut om det finns något i stil med brottsmisstankar finns. Kan man inte på något sett komma åt denna info, från Telia och bredbandsbolaget, om man är haj på olagliga datorkunskaper ?? 
- 
@Knatte 356547 wrote: På ren svenska, vad innebär detta Jonaish ??:blush: Att du får fram personens lösen till mailen och ändrar den så att den personen som ”ägde” mailen från början inte kan använda den något mer, du har blivit ”ägare” till mailen, iaf om inte personen gör samma sak som du gjorde mot han oxå och tar tillbaka mailen! GLHF 
- 
Eller så sorterar man ut skiten i sitt spamfilter. Fungerar fint. 
- 
KnatteGäst30 december, 2006 vid 11:52@Ola_P 356602 wrote: Eller så sorterar man ut skiten i sitt spamfilter. Fungerar fint. Jo, det är ju lösningen tempoärt :smirk: 
 Men jag vill ju veta, hur de får tag i uppgifterna, från första början och liksom mota ”Olle i grind”, så att det inte upprepas framöver :blush:
- 
KnatteGäst30 december, 2006 vid 11:54@jonaish 356582 wrote: Att du får fram personens lösen till mailen och ändrar den så att den personen som ”ägde” mailen från början inte kan använda den något mer, du har blivit ”ägare” till mailen, iaf om inte personen gör samma sak som du gjorde mot han oxå och tar tillbaka mailen! GLHF Berätta hur man fixar detta och får fram lösen för detta mailkontot! :tongue: Jobbar du som konsult inom denna branschen  Skulle vara bra med en blåsning på dessa trollen Skulle vara bra med en blåsning på dessa trollen 
- 
@Knatte 356605 wrote: Berätta hur man fixar detta och får fram lösen för detta mailkontot! :tongue: Jobbar du som konsult inom denna branschen  Skulle vara bra med en blåsning på dessa trollen Skulle vara bra med en blåsning på dessa trollen Jag vet iaf hur man får fram lösen om personen har Hotmail/MSN Egenföretagare 😀 Knatte wrote:Men jag vill ju veta, hur de får tag i uppgifterna, från första början och liksom mota ”Olle i grind”, så att det inte upprepas framöverDom kanska vet ditt: Namn 
 Tele nr
 Adress
 Person nr
 etc….Hur börja det ?? 
- 
@Knatte 356604 wrote: Jo, det är ju lösningen tempoärt :smirk: 
 Men jag vill ju veta, hur de får tag i uppgifterna, från första början och liksom mota ”Olle i grind”, så att det inte upprepas framöver :blush:Jag har skaffat mig ett ”skitmail” konto typ hotmail som jag inte är så rädd om dvs en mail adress som man kan använda sig vitt och brett på internet registrera sig på sidor, programvaror mm. sedan brukar jag vara väldigt noga med att bocka av erbjudanden om fortsatta mail angående nyheter eller liknande eller till och med angivit felaktig adress typ a.b@c.se detta samantaget vekar har sparat mig från en massa tråkiga spam och liknande. Min ”viktiga” mailadress använder jag bara i undantagsfall, men det kan ju gå illa i alla fall, polaren kan ju ha ett virus som sprider min mailadress tex. Ibland verkar det vara bara slumpen hur man klarar sig. 
- 
Mmm använd inte er internetoperatörs e-mail. De kan va lätt att få fram den infon från dom… 
- 
KnatteGäst30 december, 2006 vid 16:42Dom kanska vet ditt: Namn 
 Tele nr
 Adress
 Person nr
 etc….Hur börja det Olika åsikter och att jag ville stoppa mobbing på ett annat forum, vilket skaffade mig lite ovänner hos mobbarna:blush: (Dvs. mobbarna har utökat sin konflikt lite) Du får gärna berätta via PM hur fixar en hotmailadress, för det är från hotmail skiten kommer 😡 Bjornen. jag har gjort precis som du säger och brukar bara lämna ut min hotmailadress i vanliga sammanhang osv. Men det handlar om en annan mailadress nu. 
- 
Det låter väl snarare som en polisanmälan för olaga hot vore på sin plats, eller? 
- 
KnatteGäst30 december, 2006 vid 17:55@Ola_P 356663 wrote: Det låter väl snarare som en polisanmälan för olaga hot vore på sin plats, eller? Polisen ?? Tror inte de bryr sig det minsta, om jag skall vara ärlig 😡 😡 
 De har inte tid att jobba med sådant….. De utreder ju inte ens solklara brott som är anmälda av två oberoende instanser och där gärningsman och offer är kända :ooo: :frown:
 Helt tappat förtroendet för denna instans kapacitet/förmåga. :blush: :blush:
 De klarar i stort sätt av att sätta dit fortkörare, inte så mycket mera
Logga in för att svara.