Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Egypten, Hurghada ?
-
Egypten, Hurghada ?
Publicerad av anonym-anvandare på 13 september, 2000 vid 08:03är det nån som möjligen varit där, eller hört nåt om stället ?
Vi ska dra dit i början på Oktober och stanna några månader hade vi tänkt.
Hur är priserna där ? På mat/boende, men också på att köpa surfutrustning där ?
Stämmer det att det blåser grymt bra där ?
Nåt annat tips eller nåt man bör veta ?
tacksam för info !
/Matsmange svarade 24 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
kolla in våran resa till safaga i våras på http://www.hsf.artisan.se/default2.htm…..hört på stranden
-
Kolla även in Mistrals hemsida: http://www.club-mistral.com/index_cme.htm
En bekants om var där sa att det var bra vindar under hösten, bra utrustning och juste hotell. Uteliv är bara å glömma, men man åker väl dit för att surfa, ändå?
-
Det finns ett uthyrnings-ställe i Magawisch, som ligger i Hurghada, fräscha grejer hade dom för snart två år sedan. Såg aldrig något försäljningsställe, men letade iofs. inte så mycket.
-
aloha,
tack så mycket för länken, jag läste om er resa !
Men jag har lite fler frågor, det vore kanon om du kunde svara så fort du kan, ska snart boka resan dit om
allt stämmer.
Det skulle vara kanonschysst om du kunde svara, känns ganska viktigt att veta hur det är innan man
bestämmer sig för att vara där i 3 mån … =)
Vi tänkte alltså åka till Hurghada 1 Okt – slutet på Dec.
Kommer inte ihåg, var det den tiden ni också var där ?
Hur mycket/ofta blåser det där ?
Kunde ni surfa varje dag ?
Surfar man inne i Hurghada, eller måste man varje dag ta sig en bit med bil/buss ?
Hur dyrt är det att äta/bo inne i Hurghada(billigaste alternativen) ?
Fanns det nån/några surfshopar där, jag har nämligen sålt bort mina grejor här hemma i hopp om att kunna
handla nytt där …
Om det fanns, hur är priserna på sånt?
hmm … var det nåt mer ..
Ja, hur är stället, är det mycket surfare där, eller kommer man bli nästan ensam ?
Det vore grymt bra om du kunde svara på iaf några av alla frågor och kanske komma med några tips eller
nåt.
Man vill ju inte bli alltför överraskad när man kommer dit och ska stanna så länge.
Hoppas du har möjlighet att svara !
Vi måste boka resan inom några dagar …=), så ett snabbt svar vore guld värt
tack så mycket !
Surf’s Up !
/Mats -
När jag var där i februari blåste det konstant i två veckor(6,5-4,0). Varav en dag m sandstorm. Jag skulle tro att okt-dec är minst lika bra.
Om det finns någon surfshop i hurghada vet jag inte, i safaga fanns det ingen i alla fall…däremot finns det gott om surfcenters- så där kan man nog fixa en hel del grejor…priser vet jag inte hur dom ligger..Jag köpte en fena av ett italienskt center för ett juste pris. Behöver du laga segel kan jag tipsa dig om tornado surf center vid holiday inn i safaga, där jobbar en svensk tjej ( sara). jag bytte ut 3 rutor på olika segel för endast 100kr!.
Utelivet är kanske inte det bästa men det existerar dock. Vi blev guidade av egyptsien kahl ed( vars största önskan var att gifta sig med en blondin) som visade oss en peanutbar och senare ett disco som bestod 100 hungriga galna egyptsier och 3 tyska tanter..Du behöver nog inte bli orolig över att bli ensam surfare, dock mer för att du blir galen på alla tyskar som envisas att kör med både solbrillor och keps samtidigt. Se upp för tyskarna dom är överallt! dom flesta egyptsier kan mer tyska än engelska…Att leva billigt är nog inget problem bara man inte går på alla egyptsiers dumma knep på att försöka lura pengar på en . -
har oxå kikat på det, även om statistiken är grym så är det minst bra just då …
LAND REVIER JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OCT NOV DEC
Ägypten
Dahab 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60
Hurgada 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60
Safaga 70 70 60 60 70 80 85 85 75 65 60 60http://www.stehsegelrevue.de/WStatistik.html
/johan_g
-
Intressant! Men på mistral centrets hemsida står det att det blir vågor!? Blir det det??
/johan_g -
Man måste passa sig som attan så att man inte blir lurad, de försöker med alla knep, överallt, hela tiden. När man är ute och äter och beställer nåt som står i menyn, så kan de ge dig nåt annat som de vill ha 400 :- för. Man skall räkna med att bli rosenrasande minst en gång om dagen. Men man vänjer sig nog efter ett tag.
Logga in för att svara.