• rambo_johnson

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 19:52

Svar till:

Just i EH Freestyle 8m2 kan jag uttala mig riktigt väl faktiskt! Körde den i Cabarete en hel dag (5 timmar) i vintras när EH uppvaktade mig som värst. Riktigt rolig drake att köra, men å andra sidan är alla små drakar roliga att köra. Man kan köra snabbt, ingen tvekan om det, däremot var jag lite besviken med höjden i hoppen. Tror EH är bättre på det i storlek 10 och uppåt. Kiten ligger ganska långt ut i vindfönstret vilket gör det lite svårare än vanligt att komma iväg efter transitions och dylikt. Något jag var imponerad av var dess förmåga att behålla trycket i svängarna, iom detta var vågridningen riktigt rolig trots att det är en kite med relativt högt AR.

Kort o gott, en rolig kite med både positiva och lite mindre positiva sidor. Bomen är tex skit.

[/ QUOTE ]

gälelr o köra 8an i bra tryck dock, du borde testa tian Päppe, det e grejer det..

• annas

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 20:00

Takoon Scoop i de små storlekarna (läs 11.5 o neråt) är riktigt snabba. Takoon Wook är även snabb i större storlekar – grym i vågor eftersom den är lättsvängd. EH wave e snabb, freestylen är trögkörd jämfört med rhinon (om det är rhino-04 du kör vill säga)

• luuddee

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 20:41

måste faktiskt säga att eh:n e den skönaste jag kört än sålänge… cool.gif

• chrille

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 20:47

Fast den snabbaste av alla kites är North Rhino05.. hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 20:48

Svar till:

freestylen är trögkörd jämfört med rhinon (om det är rhino-04 du kör vill säga)

[/ QUOTE ]

haha, det där e skitsnack du har ju inte jämfört jämna storlekar

• nilsson

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 20:58

Den snabbaste ”Draken” av alla är Bruce Lee! Men den starkaste är Wipika wip!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 21:03

Svar till:

Svar till:

freestyle e rätt snabb, waven ännu snabbare! vill du ha en snabb kite, köp EH Wave 7, drar ungefär lika mkt som andra kitebolags 8or…

[/ QUOTE ]

ar waven snabbare!? jag menar hur snabbt den flyger inte hur snabbt den svanger…

[/ QUOTE ]

kom du ner till sköna habo så ska vi nog visa hur man kör fort

• curry

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 21:05

hahaha grin.gif såg du Bruce Lee in action på z tv ikväll eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 21:11

Svar till:

freestylen är trögkörd jämfört med rhinon (om det är rhino-04 du kör vill säga)

[/ QUOTE ]

nej, har både eh freestyle 10 och rhino04 10 (ok, hade, sålde den igår), freestyle vinner…

hmm, förtydligande, rhino är lite lättare (mindre trög?!) på bommen men svarar inte alls lika snabbt (trögare!) som eh

/dave of august

• pepa

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 04:47

Svar till:

gälelr o köra 8an i bra tryck dock, du borde testa tian Päppe, det e grejer det..

[/ QUOTE ]
    Alltid en bortförklaring i bakfickan.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 05:25

Allvarlit talat. Vill man verkligen ha så snabb drake i dom storlekarna. En 8 kvadrats drake går man kanske ut med när det blåser mellan 15-20 m/s och gör man då t.ex. en 1080 så tycker iaf jag att det börjar bli otäckt med en för snabb drake. Rätta mig om jag har fel! /Danne

• brickan

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:12

Jag blev för¨ånad när jag var i habo för en vecka sedan och de flesta körde med mycket små storlekar tex 10:or när det blåser 7-9 sm.

• honk

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:18

Varför skall man ha sådana pluttdrakar för… Jag körde EH freestyle 10 med 23m linor i 18m/s.. hårdare än så blåser det sällan och vill du ha tryck och hoppa högt så är den bättre än en liten pluttdrake. smile.gif

(Pet: No offence, din wave 7’a är fortfarande väldigt fin wink.gif)

• backe

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:39

Svar till:

freestyle e rätt snabb, waven ännu snabbare! vill du ha en snabb kite, köp EH Wave 7, drar ungefär lika mkt som andra kitebolags 8or…

[/ QUOTE ]

Håller med Hengo, Waven är ruggigt snabb, både genom fönstret och i svängarna.

• pepa

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:44

Honk, du har ju inte fattat nånting. Lander körde 6.5 på tävlingen i 13m/s… Och han är ändå bäst i norden. Tycker jag.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications