Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH vs Slingshot

• luuddee

Medlem
    18 mars, 2006 vid 16:14
    walle wrote:
    HugeO wrote:
    yep, har inte testat Flexan, men Starkites, SS, EH, Cabrinha, Naish

har ni sett några ONE kites där borta då?
    dom har ju fått bra kritik i alla fall… ska bli gött nu när man snart får dom 🙂

OneSequence.gif

🙂
    ja vi har sett den här.. det är också samma som några av de andra bow kitesen.. tror iaf den är bra jämfört med cabrinhan.

• stebe

Medlem
    18 mars, 2006 vid 16:23

Ni som kör bows vad är det egentligen för fördelar genemot en C-shape. Det verkar ju som ni vill att de skall kännas som en C-shape men vara en bow?!

• lasurf

Medlem
    18 mars, 2006 vid 17:20
    Torsken wrote:
    Jag undrar om det är någon som har provat både EH Rippehr och Slingshot Turbo Diesel 14kvm.
    Har lite problem med vilken jag skall välja, har fått bra priser på båda 8400:- för EH:n och 9800:- för Slingshoten, båda nya och kompletta.
    Är lite ny på detta, tacksam för svar.
    Hej givetvis har du öppetköp på ss med
    men det bästa är nog att vi har bra kvalite och inte strular om det skulle vara
    några problem
    vi kommer ha test kites från 15 april hör av dig ska du få prova innan köp
    mvh Anders
    Tel 0418 14109
    http://www.slingshot.se
    http://www.lasurf.se
  • eagletech19

Medlem
    18 mars, 2006 vid 17:34

Så ska det låta:grin:
    Ha en trevlig helg
    Roger Ö

• magnush

Medlem
    18 mars, 2006 vid 17:42

Kan inte alls EH. Men Anders på Slingshot är välkänd för SUVVERÄN support och garanti. Inte att förglömma om ngt strular.

• torsken

Medlem
    18 mars, 2006 vid 18:03

Tack för alla svar.
    Har bestämt mig för att ta EH:n.
    Slingshot har bra service, det har jag erfarenhet av.
    Försöker köra med ss nu och de håller bra när jag smäller 11:an hårt i vattnet, det är mest sånt jag gör. Längsta åket är ca 10m. Snart har jag 3st kites men kan inte åka. Dax att sluta köpa prylar och träna lite på åkningen istället.
    Får se om EH också tål mycket stryk eftersom det blir resultatet när jag är ute och försöker.
    Har åkt 10m och pajjat 2 kites. Det är effektivitet.
    Tack än en gång för alla svar.

• luuddee

Medlem
    18 mars, 2006 vid 18:20
    stebe wrote:
    Ni som kör bows vad är det egentligen för fördelar genemot en C-shape. Det verkar ju som ni vill att de skall kännas som en C-shape men vara en bow?!
    fördelen med bowen är enligt mej att man kan depowra den totalt gillar dock itne de kitesen som trillar ner när man släpper bommen. men du kan tex rida en våg på fel håll.. den är mcket mycket bättre att köra vågor med då linorna aldrig slackar när man köö mycket downwind i vågen..
  • luuddee

Medlem
    18 mars, 2006 vid 18:23
    Torsken wrote:
    Tack för alla svar.
    Försöker köra med ss nu och de håller bra när jag smäller 11:an hårt i vattnet, det är mest sånt jag gör. Längsta åket är ca 10m. Snart har jag 3st kites men kan inte åka. Dax att sluta köpa prylar och träna lite på åkningen istället.
    Får se om EH också tål mycket stryk eftersom det blir resultatet när jag är ute och försöker.
    tror du blir jävligt nöjd med EHn helt klart. . har alldrig lyckats ta i sönder nån av mina kites.. så det e gött. bowen här nere e testat för just nu över 100 timmar på vattnet i stark vind och där finns inga slitage ngnstans..
  • zoolander

Medlem
    18 mars, 2006 vid 20:12
    Luuddee wrote:
    Torsken wrote:
    Tack för alla svar.
    tror du blir jävligt nöjd med EHn helt klart. . har alldrig lyckats ta i sönder nån av mina kites.. så det e gött. bowen här nere e testat för just nu över 100 timmar på vattnet i stark vind och där finns inga slitage ngnstans..
    jag måste säga att jag har sett ludde misshandla sina kite som in i norden..

one time… i le valle taååa lillludde kiten, inte nog med det, han lyckades ju fä den släpad över alla stenarna!

another time.. i habo, så lyckades han sätta kiten i andra radens träddunge..

ingen av gångerna gick kitsen sönder, inte ens en liten reva.. det var ju dock roligt att se!

• nilsson

Medlem
    18 mars, 2006 vid 21:45
    Luuddee wrote:
    Nilsson wrote:
    Jag har inte testat någon av dem. men valt slingshoten ändå! Varför? de har alltid verkat hållbara och bra. men det är säkert eh oxå. men mitt val är slingshoten.
    slinghsot gör jävligt bra kites det kan ja också säga.. gillar deras vanliga kites väldigt mycket. . men när de gjort bowen så e det ju inte dom som designat den utan de har bara kopierat ngn annans lösning. . och ändrat lite lite..
    Hur är EH:s one pump och stopper ball i jämförelse med turbodieslen?
  • eagletech19

Medlem
    18 mars, 2006 vid 22:03

Hallå Bengt
    Roligt att du ska köra igen,lät som du skulle trappa ner:smile:
    Du ska väl inte svika oss old boys de måste ju vara lite balans ,annars är vi inte många som kör old school trick
    Köra lite högkant,head dip,bomloop,slag,och body drag,det är grejer det:laugh:
    Ha det bra så hörs vi snart,och har vi tur får vi ett eget ställe vi kan vara på vid Rya golfklubb.
    Har sökt tillstånd och HD ringde och frågade en massa så vi får väl se

• langens_kite

Medlem
    18 mars, 2006 vid 22:37
    Torsken wrote:
    Tack för alla svar.

Borde nog snacka lite med någon som kan och begära en heldel suport inna det slutar riktigt illa.Har själv kör många kurser och inte pajat en enda kite förutom någon liten reva i duken (gäller även i många -grader).Hoppas att Hugo har samma service som Anders !(du verkar behöva ALLRISK)
    Om inte Eh har fixat sina sunkiga bommar går det säkert bra att köpa till en SS
    för några tusen.
    Lycka till !
    Peter

Jo, en fråga varför valde du EH ?
    Var det häftiga bilder och palmer, elller ”kvaliten” och garanti från ett litet loft mot ett stort.

• nilsson

Medlem
    18 mars, 2006 vid 23:03

Hej, Låter perfekt att köra vid Rya, kör några sejourer hos Lindkvist nu för ryggen, så saker och ting skall nock fixa sig till sommaren! Skall bli kul med en aktiv kitespot i Hbg!Mvh Bengt N

• zoolander

Medlem
    18 mars, 2006 vid 23:39
    LANGENS_KITE wrote:
    Torsken wrote:
    Tack för alla svar.

Borde nog snacka lite med någon som kan och begära en heldel suport inna det slutar riktigt illa.Har själv kör många kurser och inte pajat en enda kite förutom någon liten reva i duken (gäller även i många -grader).Hoppas att Hugo har samma service som Anders !(du verkar behöva ALLRISK)
    Om inte Eh har fixat sina sunkiga bommar går det säkert bra att köpa till en SS
    för några tusen.
    Lycka till !
    Peter

Jo, en fråga varför valde du EH ?
    Var det häftiga bilder och palmer, elller ”kvaliten” och garanti från ett litet loft mot ett stort.

vad va sunkigt med förra årets eh bom, jag brukar inte förespråka eh sådär värst möe, men det finns väl inget att klaga på direkt, 04ans bom va väl kass,men alla bommar från 04 var kassa!
    nåja, jag tror varken den ene eller den andre e sämre, tror inte att OR one e varken bättre eller sämre,
    men för vårt allas bästa så bör dom ju vara bättre än caprinjas drakar!
    så varför inte ta den man får bäst pris på?!

• hugeo

Medlem
    19 mars, 2006 vid 02:40

vem vill man köpa av?

1. kites av en kille som sitter i norrland o spikar badtunnor!
    2. en sjukt fet kille som Heter Eric Hertsens som sitter i kiteboardingens mecka och bygger kanske världens bästa kites!

Sida 2 av 3

Diskussionen ‘EH vs Slingshot’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications