Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › EH waveleashen = hpleash`?
-
EH waveleashen = hpleash`?
Publicerad av hengo på 8 juli, 2007 vid 18:21Någon som testat använda den leashen man får med till waven som HP leash? Den är på gränsen till kort men moddar man lite så går det. då är ju bara frågan, håller den? någon som testat? orkar inte testa, så jobbigt att tappa hela paketet när det blåser sideoff…
skanepaul svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
vafan någon måste ha testat?!
om inte.. någon hemmasnickrare som vet hur man enklet slänger ihopa en HPleash som håller? har inte tid att vänta på beställning.
-
En sak man har runt selen, som man fäster leashen i!
Jag har gjort en fin sak, några såg den i habo idag…
-
kasmir okaj, är det en sån här? (om du lyckas urskilja något, har inte kameran här så blev mobilen)
-
Japp men den är för klen för att vara HP leech. Köp en riktig HP leech kostar nån hundring.
-
Jo den ser lite klen ut.. haft liknande och de två ”metallknäppena” börjar liksom mer och mer räta ut sig så det blir lite farligt
Var har du köpt ifrån?
Ingen hemmasnickrare som vet hur man kan göra en egen tillfällig? blåser ju imorn och det är glest mellan kiteshoparna
-
Har en flexifoil delux, annars så kan du ju köpa en elastisk bogserlina eller nått annat elastiskt i nån byggshop.
-
Krisar det så kör med vanligt rep… det gjorde jag ett tag. Inget att rekomendera om det inte är kris. sen får du göra surfers pass tillbaka för att få den på rätt sida. Rycker rätt bra när man tappar kiten dock 🙂
-
tack för tipsen. blir några besök på diverse gubbikean imorn sen införskaffar jag något bättre
-
Precis, den funkar inte!! Tappade hela skiten för att en sådan inte höll för nån vecka sen, skulle bara ut en sväng och lånade en polares sele där en sådan satt…skulle jag inte gjort!
Logga in för att svara.