Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Elände, nu blir man jagad av isen också

• Elände, nu blir man jagad av isen också

Publicerad av stefanlindmark på 1 april, 2010 vid 19:50

sailorstiffrigg och jag vädrade vind i luften och tänkte köra en formulatur idag på Trälhavet. Åkte till Stensnäs för att få isfritt vatten. Kanonfin vind, solen kikar fram, kan det bli bättre?

Tjosan! När vi riggat klart ser vi en isfront av kompakt massa med isflak närma sig hastigt. Bara jag hinner ut innan launchstranden är avskuren och inbäddad i isflak. Kör 2-3 repor, håller koll på isfronten, hör varnande ”5 minuter” ropas från bryggan. Sista repan in blir en bit ner i lä, i skydd av udden.

Ruggigt vad snabbt is kan röra sig när den får syn på en vindsurfare!
    Filmade eländet för allmän beskådan som det såg ut efter jag gått in. Observera att det är en hel stor fjärd med is som rör sig i vinden, inte någon kanal som fuskar med strömt vatten. Kameravinkeln är från bryggan som syns inledningsvis. Blev rätt bra för att vara mobilkamera tycker jag.

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=LtCMkaQ5FS8″]YouTube- Jagad av isflak pÃ¥ Trälhavet[/ame]

stefanlindmark svarade 15 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • macedu

Medlem
    1 april, 2010 vid 20:01

Vänta nu Lindmark!

Vem sa ungefär: ”Härmed förklaras Trälhavet öppet”…… va fan!!! :tongue:

Det är ju tröstlöst….. kom det utomskärs från eller……

När jag ser detta elände så undrar jag när inre Mälaren blir isfritt….. Nu vräker det iofs ned ute igen…men men….. måste åka ner och kolla imon ändå…plåga mig mao 😀

/mac

PS Kul med lite livefilm…. euhm…aprilskämt eller!?!? DS

• stefanlindmark

Medlem
    1 april, 2010 vid 20:12
    MacEdu;604310 wrote:
    Vänta nu Lindmark!
    Vem sa ungefär: ”Härmed förklaras Trälhavet öppet”…… va fan!!! :tongue:

Jo, det var jag.

MacEdu;604310 wrote:
    Det är ju tröstlöst….. kom det utomskärs från eller……

Nej, Trälhavet ligger långt långt in i skärgården. Det drev ut från den ände av fjärden dit allt hade blåst iväg så fint i söndags och lagt sig ur vägen.

Syd till SSV imorgon borde innebära att drivisen skulle kunna tryckas iväg upp i Furusundsleden och in i viken vid Brevik. Då funkar det att gå i från Margretelundsbadet. Det är ju för patetiskt att behöva planera som om man bodde vid nordpolen….

MacEdu;604310 wrote:
    PS Kul med lite livefilm…. euhm…aprilskämt eller!?!? DS

You wish… Nej, det är inget skämt. Sånt här är inte roligt att skämta om.:mad:

• macedu

Medlem
    1 april, 2010 vid 20:25

Stefan!

Det är mycket uppskattat från min sida att du delar upp svaren enligt ovan. Mycket bra.

Men jag vill påtala att det är oacceptabelt att fara med osanningar så här i abstinenstider.

Förvisso så var det fritt häromdagen men jag anser dock att Er andemening i Ert nämnda meddelande var att allt var klappat och klart (harkel hrm hrm….rättar till monokeln…..ehm).

Jag hoppas på uppföljning med lite mer bilder om Ni vågar Er ut imon :grin:.

Ha en fin kväll och påskhelg.

/mac

PS Dynamit i inre mälaren……!??! DS

• stefanlindmark

Medlem
    1 april, 2010 vid 20:45

Japp, fredag klockan 9 avgörs vindsurfinghumöret i påsk.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications