Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Eller köp en grymt fin Nomad 9!

• alohasurfer

Medlem
    14 oktober, 2010 vid 13:05

Hahaha, ja sorry Pepä det är mitt fel att vi halkat från ämnet och flippat ur! Men tack för kloka svar 😉 Fast jag fattade inte det där med stor Tåårk och en annan liten Rydstrom? 😉

• sourra

Medlem
    14 oktober, 2010 vid 13:35

Jag tror han menar på att man kanske inte kör så mycket urkrokat när vinden blir hård och byig så då kan man ta en annan typ av kite i mindre storlekar

• rydstrom

Medlem
    14 oktober, 2010 vid 13:43

Precis så som Sourra säger, plus att när det blåser mycket så är det ofta vågor som man vill svänga lite på och då kan det vara bra med en kite mer anpassad för det, medan när det blåser lite så kan man välja en mer wakeig drake

• rydstrom

Medlem
    14 oktober, 2010 vid 13:44

Sen tror jag att pepä bara är glad att hans tråd bumpas så den får fin exponering

• alohasurfer

Medlem
    15 oktober, 2010 vid 22:16

Ahaa, jag fattar! Så jag bör välja en Tåårk på typ 12 kvadrat? Är det bättre tryck i den än en cult i samma storlek tro?

• sourra

Medlem
    15 oktober, 2010 vid 22:43

Nej det är lite mindre i en C-kite jämfört med en sle

• pepa

Medlem
    16 oktober, 2010 vid 06:08

Gah Sourra! Det beror helt på vilken shape den har. Har den en likadan C-shape som C-kiten har så är det samma tryck. Möjligtvis (beroende på hur bridlen ser ut) att sle har lite mer tryck i svängarna.

• sourra

Medlem
    16 oktober, 2010 vid 15:23

Jo ja, det är ju sant men de flesta sle-kites är ju flatare än den genomsnittliga c-kiten så det var ett generellt svar. Om jag ska svara på den specifika frågan så får man gå upp ca en kvm från Cult till Torch för att få motsvarande drag.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications