Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En buss med drag?

• En buss med drag?

Publicerad av Johan!! på 3 oktober, 2001 vid 21:03

Jag håller på och letar efter en sjysst surfbuss och undrar vilka volkswagen modeller som man har lite drag i (iallafall över 110km/h).

Jag vill ha en buss som är nyare än 85 och den får inte vara mycket dyrare än 15000kr.
    Kan någon vänlig själ förklara de olika motoralternativen hos VW, och hur snabbt de på ett ung. går i och hur mycket de dricker vid normal körning?

Andra köptips mottages också tacksamt.

anonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2001 vid 22:06

köp en van istället…det blir samma bensinförbrukning om du skall köra i 110-130 km/h med en ww

no

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2001 vid 22:27

passa dig för ww motorer med vattenkylda toppar, dom är kända för att läcka, och om det blir för varmt dör topplockspackningarna och topplocken blir skeva, då är det bara att tjacka ny moteor, det lönar sig inte att laga…..

• surferic

Medlem
    4 oktober, 2001 vid 06:26

Klart kultigare än de kantiga 80-talarna är ju bussarna från 70-talet och tuffast är absolut de med delad framruta som kom mellan 1952-67. Men 25hk är lite väl svagt motoralternativ. Men det går att ändra på, jag har hört ryktas att Jeppe Blomberg har haft en 1600-snurra på 140hk i sin splitwindow. Men du kan åka skapligt fort med soul original. Jag köpte min Nasse, en 79:a (sista året med runda modellen) -95 för 400 spänn. Efter lite mek och några liter färg har Nasse nu rullat 5000 mil. Nasses hjärta består av 2 liter luftkyld insprutningsmotor. Marchar jag 90 drar den 1l. Ökar jag farten till 110-120 vill Nasse ha 1,2 och det tycker jag han kan få, jag vet ju hur jag blir själv när jag inte får tilräckligt med föda: trött och grinig.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2001 vid 06:33

Kolla under säljes, Där har du drag.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2001 vid 19:14

varför inte skaffa em mercaambulans med 193 hk???
    hinn till surfet i tid…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications