Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En fråga…

• chohoo

Medlem
    24 juni, 2008 vid 09:38

@Thorbjorn 477298 wrote:

En andra man eller kvinna som håller i selen som bakup om något blir fel.

Jo det är inte så dumt, men det är en lite låtsad trygghet. Går det ordentligt fel orkar ändå inte den extra mannen eller kvinnan att hålla kvar. Jag har sett hur två tre personer tappar en överriggad kille, inte bara en gång …

• sourra

Medlem
    24 juni, 2008 vid 10:57

Jag tror på lokala föreningar i samarbete. Det är enda sättet att bejaka de olika spots som finns runt om i landet.

• haze

Medlem
    24 juni, 2008 vid 10:58

Och ett huvudförbund så som snowboard, skate(brädförbundet), surfarna. Eller?

• skejtar_henke

Medlem
    24 juni, 2008 vid 12:14

@Chohoo 477306 wrote:

Jo det är inte så dumt, men det är en lite låtsad trygghet. Går det ordentligt fel orkar ändå inte den extra mannen eller kvinnan att hålla kvar. Jag har sett hur två tre personer tappar en överriggad kille, inte bara en gång …

Jo så sant men man kanske slipper nån olycka och då kan jag tycka att det är värt det. Vill ju inte att nån ska skadas eller bli skadad av en flygade kite eller nått.
    Vet inte om kiteförbund är rätt att gå men sunt förnuft verkar ju inte funka.

Vill vara ödmjuk och säga att jag med har gjort dumma grejer ibland och inte alltid den bästa. Men ibland ser man folk stå mitt framför minigolfbanan och lancha bakom vallen. Tänk om det skiter sig där. Då har du noll chans att hinna göra nått. Antigen så har du stor chans att sabba kiten om du behövar släppa den eller så blir du själv trasig.
    Ser det rätt ofta. Ibland när det helt galet så säger jag till men orkar inte var nån kitepolis och vill inte heller. Gillar bara inte att när folk skadar sig. Det gör ont i mig.
    Har precis haft en bruten fot och vet hur tradigt det är.. Det var skejtbrädan som var skyldig där vill jag tillägga.

Så lika barn leka bäst
    Men vi ska vara rädda om varandra.

Håller ni med mig?????????

• nic

Medlem
    24 juni, 2008 vid 13:59
    Chohoo;477306 wrote:

word, om man behöver ankare så är det inte vettigt att gå ut. Ett eller flera ankare kan inte göra något mot den kraften som en galen kite genererar om något skulle hända.

Den som håller kiten på andra sidan ska däremot släppa kiten mjukt så att ”piloten” känner om han har rätt storlek för vinden innan han gör tummen upp.

Vill man verkligen köra extremkiting så ska ankaret ha en (egen) leash till oh-shitten. Då är alla säkra på riktigt … tills man kopplar loss ankarleashen.

nic

• imported_thorbjorn

Medlem
    24 juni, 2008 vid 15:18

Till er alla som är King of kitesurfing.

Föregå med gått exempel så följer andra efter i era spår.

Man avundas er när ni gör era prestationer på vattnet. 😉

• rimsson

Medlem
    24 juni, 2008 vid 17:06
    Thorbjorn;477298 wrote:
    En andra man eller kvinna som håller i selen som bakup om något blir fel.

”Man” blir nog bättre

• henric

Medlem
    24 juni, 2008 vid 17:16

Många kloka idéer. Faktiskt så känner jag mig mycket tryggare som nybörjare nu när man vet att det finns människor som engagerar sig. Lovar att dra nytta av det på beachen.

• eg_self

Medlem
    9 juli, 2008 vid 09:58

A lot of the reasons posted here are totally right but being an experienced kite surfer myself (7 years and counting) with brand new equipment which i was very familiar with, had an unfortunate experience 5 weeks ago…ended up with 14 stitches and 2 broken ribs through pure unluckyness, accidents are accidents and can have many reasons, but the biggest is the unstability and unpredictability of the wind and water, ever changing, ever dangerous, thats why its so exciting??? right or wrong???

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En fråga…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.