- 
		En fundering till om tyskland-sverigeOm man köper en bräda från Tyskland och tar den på postförskott så påstår en del att posten lägger på svensk moms när man löser ut den. Finns det någon som kan ge svar på detta. 
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En fundering till om tyskland-sverige
Om man köper en bräda från Tyskland och tar den på postförskott så påstår en del att posten lägger på svensk moms när man löser ut den. Finns det någon som kan ge svar på detta.
Hej
Skev ett tidigare inlägg om import från tyskland. Köpte från herr Keppler (efter LarsK tips   )och det var inga problem, Han skickade grejerna direkt och jag betalade i efterskott till honom (utlandsöverföring med bank, kostar väl 30 spänn eller nåt) kändes väldigt säkert för min del! Man behöver inte betala svensk moms när man löser ut det på posten, EU (vad jag vet?).
)och det var inga problem, Han skickade grejerna direkt och jag betalade i efterskott till honom (utlandsöverföring med bank, kostar väl 30 spänn eller nåt) kändes väldigt säkert för min del! Man behöver inte betala svensk moms när man löser ut det på posten, EU (vad jag vet?).
Nä, enligt EU-regler betalar man moms i det land inköpet sker, i detta fall tyskland. Sen läggs det varken på tull eller moms vid svenska gränsen.
Med skandiabanken gjorde jag överföringen till kepplers bank gratis, smidigt med internetbanken dessutom 
Angående postförskott så köpte jag en framdämpare till MTB från tyskland en gång. Då la svenska posten på en extra ”postförskottsavgift utland” på 110 kr. På det tillkommer ju tyska pf-avgiften. Gällande Keppler är ju överföring till bank smidigast. Om han dessutom accepterar detta i efterskott är det bara att tacka och ta emot. Mej hade han dock inget förtroende för verkade det som så jag fick snällt betala i förskott  

Logga in för att svara.

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser

Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En fundering till om tyskland-sverige
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.