Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En skör man behöver den bästa skyddsväst för revben!

• En skör man behöver den bästa skyddsväst för revben!

Publicerad av kiters_se på 29 juli, 2009 vid 07:34

Har lyckats knäcka / få spricka i revbenen fem gånger varav tre när jag kitesurfat. Senast i fredags när jag körde med min nya courseracing bräda. Jag låg och testade hur fort jag kunde köra den. Men helt plötsligt tog det stopp, troligen sjögräs eller att jag var tillfälligt var lite okoncentrerad.

Har varit ganska varumärkes trogen tidigare, men börjar nu mer fokusera på vilka produkter som är bäst. Körde vid detta tillfälle med http://www.dakine.com/kite/harnessesbars/harnesses/impact-harness/ från Dakine, kanske skyddar bra för ryggen men inte så bra för buken.

Någon som vet vilket skydd som är bäst för buken/revbenen? Va använder wakeboard åkare?

Har hittat denna:
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?manufacturers_id=5&products_id=789&osCsid=a26120f6d7bad3e62b65bbe0dcd8eae0

Men detta händer väl för att jag lever efter slogan är:
    Om man tror mer än vad man kan så kan man mer än vad man tror 😉

Tacksam för respons!

Nu får jag nöja mig med att glida omkring på en longboard, tack Robban!

Peter

tomw svarade 16 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • brushanen

Medlem
    29 juli, 2009 vid 07:44

Här är en skön länk till ett nytt mirakelmatrial som finns i Mystics Impact-väst
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=9VDeJ7rLUYU”]YouTube – Smack Me On The Head With A Shovel![/ame]

• yann

Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:09

Jag har en North impact-väst du kan få köpa billigt.
    448.jpg

• pjoter

Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:33

har inte kollat på d3o västen än då den inte hade kommit till sverige men klämt å känt på de vanliga mystic force västarna och dom är sjukt smidiga om man jämför med alla andra västar jag sett. Dom har skyddet placerat på alla viktiga ställen men man slipper se ut som att man går runt i flytväst. Inte provat att köra med nån men har svårt att tro att man blir särskillt mycket mindre rörlig med en sån på jämfört med bara våtdräkt.

Prova en sån, jag tror du kommer gilla den.

• sourra

Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:43

1500 är saftigt för en väst men det där materialet är grymt coolt. Har sett en del om det på Discovery och det verkar lovande.

• kiters_se

Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:53
    Brushanen;562276 wrote:
    Här är en skön länk till ett nytt mirakelmatrial som finns i Mystics Impact-väst
    YouTube – Smack Me On The Head With A Shovel!

Tack Robban för alla goda råd, grymt bra när man ställer en fråga kring specifika behov kan hänvisa till konkurrents produkter om de har en bättre lösning. Gäller inte detta fallet i och för sig, jag vet att du säljer dessa västar.

Peter

• pjoter

Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:54

fast räddar det knäckta revben så…

Jag tyckte 1500:- var på tok för mycket för en sele när jag började. Efter att knäckt till ryggen med en skräpsele så jag inte kunde surfa på 2-3 månader (hade jag inte pluggat hade jag troligtvis behövt sjukskriva mig också) så insåg jag att 1500:- inte är mycket pengar för att slippa ha ont (och missa surftid:) ).

• skanepaul

Medlem
    29 juli, 2009 vid 10:42

För helvete sluta snåla! Köp Mystics!

• skejtar_henke

Medlem
    29 juli, 2009 vid 10:52

problemt med mystic är bra att kent inte får så många vad jag vet. Få som vill köpa tror jag. Inte varit så stor efterfrågan på dom. Men nu när det börja blir hårdre och folk kör bättre ökar nog efterfrågan.. 😉

Men kolla vad han har…

• kiters_se

Medlem
    29 juli, 2009 vid 10:52
    SkånePaul;562330 wrote:
    För helvete sluta snåla! Köp Mystics!

Om Mystic är den bästa lösningen så blir det en sådan.

Peter

• kiters_se

Medlem
    29 juli, 2009 vid 17:17
    Brushanen;562276 wrote:
    YouTube – Smack Me On The Head With A Shovel!

Jag beställer en medium Robban!

Peter

• tomw

Medlem
    29 juli, 2009 vid 18:16

Jag skeptisk mot den videon av mirakelmaterialet.

En alu spade har knappt något massa, och det är en skillnad att landa med 70kg på en sak, och har en 250g spade slå en. Huvudet väger 7-8kg, bara den.

Ni som studerat teknisk fysik (vet att ni finns där ute- Jakob?) kan nog göra matte för oss andra som kan bara göra sköna bilder.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En skör man behöver den bästa skyddsväst för revben!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.