Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En surffilm från 2 jan
-
En surffilm från 2 jan
Publicerad av Knatte på 3 januari, 2005 vid 17:44Nu kan du ladda ner ” En surffilm ända från början” Här
Det är några minuter som fångades i Björlanda igår. Med och utan hjälmkamera

Jag hade problem med min zoom på DV-kameran igår (kunde inte låsa zoomen) på DV-kameran, så där har ni förklaringen till visst okontrollerat zommande
tdk svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Hehe!! Fasen ,det var bättre bildkvalite på denna?! Eller ärdet jag som ser tydligare efter nyårs fyllan tro?!?! Lite onödigt att ta med stenpiren bara..

-
Knatte
Gäst3 januari, 2005 vid 18:28Bättre kvalitet än den förra filmen 5 dec. eller vad tänker du på

Tror solskenet igår, hjälpte upp det hela lite
Kunde inte motstå stenpir partiet bara, även om det säkert var smärtsamt på många sätt för din egen del….
Tyckte du fick till härlig segling med hjälmkameran igår, trots inte vågorna var något att skriva hem om..
-
Kraschen mot stenen var filmens höjdare. Kan du inte göra om det i nästa rulle fast med lite högre fart

-
Svar till:
Kraschen mot stenen var filmens höjdare. Kan du inte göra om det i nästa rulle fast med lite högre fart

[/ QUOTE ]Mm.. Får fundera lite på det.. Fenan och bommen tycker nog inte det…

-
Ser bra ut men det hade nog inte skadat att rikta ned cameran en aning så man ser lite av brädan..
Då är man med på ett helt annat sätt…
kanske krävs lite mer vidvinkel objektiv då iof. -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst4 januari, 2005 vid 05:04tyckte nog allt det såg ut att gå lite för fort vid första guppet Knatte..
Det med backspegeln var tyft

Massa bättre än förra tycker jag, headcamen e rågrymt!!!!!
…men jag måste klaga på musiken
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst4 januari, 2005 vid 05:06hahahahahahaha
fy faaan, Thomas!!!
om du haft lite fart så hade jag nog inte garvat lika mycket..förmodligen mer..moahaha!Men du åker ju typ i..km/h?
Starkt jobbat!!! 
Du lyfte rullen vilketfall, mera sådant.
-
Knatte
Gäst4 januari, 2005 vid 05:33Jag fick mitt ”vidvinkliga” objektiv igår

Därför blir det förhoppningvis även lite mer brädaction på nästa film.
Det är svårt att få rätta vinkeln på kameran. Du ställer in allt perfekt på land, så det ser bra ut.
Efter första kastfallet så rubbas hjälmens position och du får bara himmel eller hav med
Några cm på hjälmen position ger stor skillnad…..
Men som sagt var, nästa film har andra förutsättningar

Men det kan dröja lite, för DV-kameran måste besöka servicedoktorn för att fixa till zoomen…. (om det inte blir lite headcam action i slutet av veckan innan dess
) -
Svar till:
hahahahahahaha
fy faaan, Thomas!!!
om du haft lite fart så hade jag nog inte garvat lika mycket..förmodligen mer..moahaha!Men du åker ju typ i..km/h?
Starkt jobbat!!! 
Du lyfte rullen vilketfall, mera sådant.
[/ QUOTE ] Allt för dig gumman!

-
De börjar ju bli bättre å bättre dehär….
Men ärligt talat knatte, vafan e de för jävla musik?
-
Knatte
Gäst4 januari, 2005 vid 19:20Det såg du ju, i efter texterna

Det är faktiskt ett medvetet musikval, som jag gör.
Det är soft (deppig som Rambo sa..) musik som jag tycker passar in bra.
I de flesta andra filmer så är det ”trash musik” eller vad man kan kalla det, som i min synvinkel helt tar bort känslan.
Jag blir bara störd/tappar känslan för filmen pga musiken
Det handlar nog lite om en generationsfråga 
I vissa filmer, som Rambos ”Judgement day” och Frippes ”en liten film” så passar den lite tuffare musiken klockrent

Men annars blir jag oftast inte lycklig av musikvalet..
Men som alla säger, så finns det olika tycke och musiksmak
-
Håller med dig angående trash musiken, den sitter inte alltid klockrent…
Jag brukar försöka vara lite ”udda” i mina låtval till filmer, t.ex –> En gammal film jag gjort -
Svar till:
Det såg du ju, i efter texterna

Det är faktiskt ett medvetet musikval, som jag gör.
Det är soft (deppig som Rambo sa..) musik som jag tycker passar in bra.
I de flesta andra filmer så är det ”trash musik” eller vad man kan kalla det, som i min synvinkel helt tar bort känslan.
Jag blir bara störd/tappar känslan för filmen pga musiken
Det handlar nog lite om en generationsfråga 
I vissa filmer, som Rambos ”Judgement day” och Frippes ”en liten film” så passar den lite tuffare musiken klockrent

Men annars blir jag oftast inte lycklig av musikvalet..
Men som alla säger, så finns det olika tycke och musiksmak
[/ QUOTE ]
Smaken är delad då det gäller musik… Men man får inte ha panflöjt med i en surffilm!!!! Nej! Nej! Nej!
/Staffan
-
Svar till:
Smaken är delad då det gäller musik… Men man får inte ha panflöjt med i en surffilm!!!! Nej! Nej! Nej!
[/ QUOTE ]
De va väl dit ja ville komma…
Logga in för att svara.