Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Enbart till Bosse och teabag……..
-
Enbart till Bosse och teabag……..
Publicerad av getwet på 28 mars, 2002 vid 18:23Hörrni, var tusan är ni??? Saknar en vettig konversation här på konfen just nu bland all bråte!!!
getwet svarade 23 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Tjena getwet69 ser att du tänker testa nya Formulan. Har du ingen gps ring 0705 238 734 (lämna telenummer) så kan du låna en av mina. Återigen kommer betydligt lättare upp i fart med MTX:n 125L och en 9.3:a än på Formulan och samma 9.3:a och det som man inte skriver om här på konfen är flipp-risken om man kör fort 20-25 knop i tex Nämndö-chop (0.5 – 1 meter). ____ Det är väl ingen fara om man nu råkar vara Formula-tävlare, men drar man på ordentligt i framförallt uppvind och lättar lite grann då och då så finns det en brutal flipprisk om man är turistsurfare har jag märkt trots 92kg. Och flippar man med 70 fenan så kan det vara ”hejdå dyra seglet direkt” vilka några redan fått erfara. ___ Samtidigt så är det verkligt grymt att som löjlig turistsurfare försöka maxxa ur en Formula i chop i ca 15 m/s. Det är verkligt rått för det känns som att stå på ett ”hysteriskt köksbord” i jämförelse med tex MTX:n och en Explosion. Riktigt, riktigt kul faktiskt. ______ Har du nån gång suttit på en luftmadrass efter en rå båt (hängandes i vattenskidlinan) i ca 30 – 35 knop med benen framåt och korsade runt under madrassen??? Det är lite åt det hållet. Men givetvis bara om man är turistsurfare (som klarar 6.3 armhävningar) och köpt en Formula för att få nästan 100% surfingdagar och dagsturer i skärgårdar ______ Håller helt med att ”konf. surfing” inte är var den varit och det är nog ett tidens tecken när så många nya surfare kommer in vilket iof är positivt. Men ”sporten” får verkligen se upp framöver så ”Galne Gunnar” inte går in och hypersponsrar och tar över medialt. Då försvinner frontierkänslan blixtsnabbt (i värsta fall blir det ett dubbeluppslag i DN) som hos så många andra sporter hittills. _____ Det finns helt klart nu ett allt större behov för ett ”svenskt medlemssnack” av typ gamla konfen. Vem täcker upp det?? och var??
Ha det / Bosse (ser fortfarande ut (och beter sig) som Ipren-mannen) -
Underbart att höra från dig igen….pröva en rejäl dos J.W, bättre än läkarens ordination, promise!!! Tyvärr blev det inget Formula idag….nerverna ballade ur på sluttampen. Ensam på Ingaröfjärden och nästintill frysgrader i vattnet med nya pryttlar satte stopp för ett vågat försök. Saknade krokko, det hade hjälpt om den slingrande tingesten varit med.
Men….jag jag gör ett nytt försök i morgon, Torö heter platsen där det ska ske med 70 fena (aldrig seglat med liknande farkost någongång) och liknelsen med köksbord är slående, mest hysterisk lär väl kanske jag själv vara!!!
På tal om luftmadrass så har jag ett förslag…..sjösätter båten om en månad och ser fram emot Jimi i lurarna bakom båten i en luftmadrass i 52 knop, snacka om flow!!! Måste bara testas, tror du teabag joinar?
Och det bara för att känna hur det känns att dra fullt ben på en formula, vilket man antagligen aldrig kommer att få göra utan bensinkraft!!!Precis som du beskriver så ser jag också fram emot att sporten växer, men den får absolut inte hamna i ”populäritets” träsket där media och pengarna styr över det mesta. Det är en del av känslan att vi sysslar med något udda och specifikt som gör det hela lite roligare.
Minns med fasa för tjugo år sedan när varenda superhypad snubbe med Lacoste tröja skulle ha en bräda på biltaket som likaväl kunde varit fastgjuten i takräcket……man blev stämplad av både båtfolk och andra idrottare på fel promisser. Läget idag är helt ok tycker jag….en lite udda snubbe som inte lirar golf!!!
Ser fram emot att få dra några riktiga repor på Nämndö fjärden tillsammans med dig och krokko snart, det suger som bara f.. i den där tarmen du vet!! Hör av mig angående GPS eftersom min inte ”memorerar” högsta fart, vilket borde vara astronomiskt högt!!! -
Nuharu rökt på igen, get serios. Vi drar ju iväg vetu och ja du vet……skit i dreveet det fixar sig alltid…och haka på vetja……???
/Krille -
Druckit på heter det!!!!! Jag är sugen som fan……gubben i lådan har dykt upp förr……
-
Slog mina första slag idag.
Då ere riktig vår fast isen ligger elakt kvar på sjön.
Din tvekan är ack så förstålig.
Ity Nackasjukan kan slå till när man inte vet vad.
Med nyköpta grejor är mitt enkla råd – invänta dagen.
Ta den gamla skiten och njut istället.
Ta chansen för en seglingsdag idag så får jag och några till invänta storyn.Stay cool
-
Dina ord jag tar som den enda rådande lag,
jag ska försöka att hålla mig från diverse svåra slag.Problemet är den enormt stora grejen där bak vid namn fena.
Det känns som mina armar och ben i denna manlighetens sport är på tok för klena.Ett segel på enorma massiva ytan av elva kvadrat,
hur fan ska man klara den utan att på brädan hamna i spagat?
Har läst i tidningen att man med stora prylar lätt gör ett kastfall….
Fan….tror inte att jag dessa pryttlar i jätteformat står pall..
Tacka vet jag mina grejer små… på dem jag varenda jävel, inklusive Per Svanberg kan slå!!!
Logga in för att svara.