-
EPS-Kärna + Glasfiberspackel?
Tja!
Då har brädan som jag sucktat över i veckor äntligen kommit fram. Fick den levererad till kontoret igår och halva dan gick åt till att stirra på det där paketet i väntan på att få massakera det och få klämma, och kela med härligheten. När ögonblicket äntligen kom sprack den härliga kalasbubblan. KROSSAD TAIL…AGH! Problemet (nja?) är att jag sticker utomlands på fredag och måste ha med brädan då, så jag kan inte reklamera den (ASG får slanta upp en peng istället). Skadan är inte så jättestor men det krävs att man tar bort mtrl ända in till kärnan.
Jag tänkte fixa det själv till en början och låta ULF L ta hand om det senare när jag har vägarna förbi. Funderar på att använda glasfiberspackel (det har funkat utmärkt tidigare för sprickor), men hur funkar det med en EPS-kärna? Kommer inte ihåg vad som smälter vad….
Eller någon som har en bättre lagningsmetod? Det är en Starboard vågbräda med en liten Fishtail där båda spettsarna har fått en smäll så att de är mjuka. Det krävs att man ”bygger på” spettsara ca 1 cm.
Ha´de
Danne
Logga in för att svara.