Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ett par bilder Lidköping..
-
Ett par bilder Lidköping..
Publicerad av bergelin på 13 januari, 2007 vid 19:00Vi surfbröder på Vänern måste också få hävda oss ibland även om bilderna inte är de extremaste.. Från Lidköping.. ;o)
bergelin svarade 18 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Schyssta bilder!
Den sista ser lite underlig ut, gissar på motion blur, gradation i himlen och lite färgjusteringar?
Tar mig friheten ge lite tekniska tips.. 😉
Testa att byta blending mode på lagret med himlen till color, och måla ut det med en mjuk stor pensel i kanten av träden så du blir av med den konstiga vita kanten.Gör ett eget lager med lens blur, och maska sedan bort huvudet och delar av överkroppen så det ser ut som att det är det du följt med en panorering.
Använd möjligheten till justeringslager i PS, så kan du maska bort skogen från vattenjusteringen och göra en egen justering för skogen, ja du hajjar…
Bild #2 är riktigt schysst tycker jag, go närvarokänsla.
-
Tackar.. Bilderna har jag dock inte tagit och jag har heller inte gjort den tredje bilden i photoshop även om jag är en haj på det..
Håller med dig Ola om vad du säger.. Har suttit otaliga timmar i Photoshop/Illustrator och InDesign.. dock har jag ofta börjat från början med projekt, alltså inte redigerat ett kort.. även om jag vet att möjligheterna där är oändliga..
;o)
Larry // Fick du sålt dina prylar eller finns de kvar??
-
Bergelin;359424 wrote:Larry // Fick du sålt dina prylar eller finns de kvar??
Jag har sålt det mesta. Har ett search 5.4 kvar till salu.
MVH
//Larry
Logga in för att svara.