-
Event-dekaler
Med lite risk för att sätta ut halkan lite…
JAg tycker att det är helt OK att ha en eventsponsor-dekal i seglen på tävlingar. Jag tycker t o m att det är lite extra kul att FÅ ha en sådan. När man ser dem i världscupen ser dom ju riktigt coola ut.
Vad jag tycker är mindre kul är att tvingas ha reklam för surfshoppar, importörer eller varumärken av konkurrerande sort/märke än den som jag själv ”kör” för. T ex i år så borde vi haft EN dekal i seglen som borde varit utformad ”Wallén Speed Cup”. Som det var på Böda/Haga så fick vi två olika dekaler. En för ”Wallén Sport” och en för ”Speed Cup”.
När man satt dom i seglen får man intrycket att de inte hänger ihop som en eventdekal. Det är säkert så att förbundet fått in pengar från tävlings-sponsorn och jag ställer gärna upp med plats på seglet för detta, men jag skulle uppskatta om det görs på ett mer tydligt sätt så att det uppfattas som just en eventdekal.
Det finns många med mig som skulle vilja ha egna dekaler typ Surfers, Fahlén, Skidsport, Ohana osv, i seglet som inte ”krockar” med Wallén Sport.OBS detta är ingen kritik mot alla som jobbar häcken av sig gratis på förbundet, utan ett önskemål/synpunkt från mig som sponsad seglare.
Logga in för att svara.