Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing exjobb tips?

• exjobb tips?

Publicerad av wisco på 18 november, 2003 vid 15:18

Jag läser meteorologi och snart är det dags att göra exjobb. Jag har kommit fram till att jag ska göra något inom småskalig tolkning av storskaliga vindfält i samband med kustlinjen. Nu ska jag bara komma på något kustfenomen att titta närmare på. Jag kommer alltså att köra en ”vanlig” prognosmodell och sen lägga in en mer högupplöst modell längst kusten och på så sätt leta efter något fenomen.
    Behöver tips på vad som kan vara intressant att titta närmare på! Sjöbris ligger ju nära till hands, men också att lämna ute sjöbris och titta på kustlinjens utformning och orografins betydelse för de lokala vindvariationerna. Någon som har något annat tips??

henkee svarade 21 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • henkee

Medlem
    18 november, 2003 vid 17:16

Varför inte kolla på ”Allvarets” effekt för vindförhållanden i Haga Park på Öland. Har hört lokala snubbar som snackar om det där. Eller varför inte undersöka det faktum att det bildas mer vind bakom lite större öar.Inga raketforskarämnen kanske men i drömmarna vill man ju gärna hitta ett idiotsäkert blåshål och du kan ju vara mannen att lösa detta?? Kanske kan utforma någon modell för var det kommer blåsa den närmsta veckan….? Rock on!!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing exjobb tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.