Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F-One spinnleash system ser schysst ut

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2004 vid 15:19

typ recon. man kan fortfarande inte använda det urkrokad och glider man ur chicken-loopen är kiten borta…

UDS och SSS är fortfarande säkrast.

• casper

Medlem
    29 januari, 2004 vid 15:45

Fel, Recon kan du sätta på en bypass leash som du fäster i tex selen. Då kan du kroka ur och släppa bommen.

Patric

• mtias

Medlem
    29 januari, 2004 vid 18:16

Svar till:

typ recon. man kan fortfarande inte använda det urkrokad och glider man ur chicken-loopen är kiten borta…

UDS och SSS är fortfarande säkrast.

[/ QUOTE ]

Så som jag ser det och om man kör med leash, så slipper man den jobbiga tredje linan som t.ex uds har, även om den inte trasslar sig så finns den där och är inget som kommer med som standard… detta ”verkar” vara en bra lösning, iaf på bild och som följer med som standard. Den fungerar som chicken loop och leash ”i ett” vilket jag tycker ser ut som en snygg lösning på ett annars jobbigt problem om man använder leash.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2004 vid 21:07

Det här systemet har jag provat och det är skitbra! hellt cleant och inte en massa pryla som kan krongla…

Fone har tyvärr stulit iden från John Dodd och gjort några mindre ändringar, orginalet är ännu cleanare och kommer även att ha HP leash för er som vill ha det, jag kommer att sälja det i sverige till sommaren ; ) väntar bara på att produktionen ska komma igång…

• kitelife

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:06

Hmmm det där blev lite fel… eller iaf så är det jag ; )

//Pan

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:14

ja men då får man ju som sagt installerna en extra leash…

och att kiten åker ur och sen blir fångad av ypass-leashen är ingen trevlig upplevelse om du har den fäs i chicken-loopen, desutom väldigt farlig för de som är i närheten.

och fäster du inte den i chicken-loopen så är det ju ingen spin-leash längre…

• dmp

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:22

Nepps.. så kommer det inte riktigt funka.. handle pass leechen kommer direkt lösa ut den vanliga leechen och inga
    extra leechar här.. den enda leechen du kommer ha på dig
    e handlepass leechen ifall chickenloopen lossnar..

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2004 vid 23:32

ja precis men då är det inte spin-leash längre…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2004 vid 19:38

Det beror ju på det. Om leachen går ”igenom” slangen som går till kyckling loopen så är den direkt ”länkad” med densamma. Om du sedan snurrar bommen ett par var eller så kommer ju inte att göra någon skillnad. Släpper du sedan bommen av någon anledning så löper ju leachen fritt igenom röret, om leachen är fäst i tex din sele.
    Så fattar jag att det funkar.

Fler åsikter?

/H

• dmp

Medlem
    31 januari, 2004 vid 09:14

Anonym jag förstår inte vad du inte förstår men om du ger mig ett privat mess eller email så ska jag förklara för dig ytterligare…

• kitelife

Medlem
    31 januari, 2004 vid 09:41

Alltså ni måste skilja på vanlig leash som får draken och tappa all kraft och ramla ner i vattnet och by pass leash som bör få draken att bara hänga i framlinorna men inte tappa all kraften…

Att man sen ska kunna lösa ut den riktiga leachen när man hänger i bypass leashen e en hellt annan sak ( man måste kunna välja, draken kan inte ramla ner varje gång du missar bommen! det är dessutom en chansning om du kan få upp draken igen efter att ha ulöst den riktiga leashen ). Med detta systemet har du ingen leash allt eller rättare sagt så är depowersnöret (mellan chickenloopen och depowerstrappen) din leash och så länge du är ikrokad så funkar det, sen kommer det oxå en bypass leash för handlepass och okrokade grejor men det är inte klart ännu…

Det systemet som Fone presenterar är inte riktigt likadant som orginalet utan någon som hellt enkelt stulit iden från john ; (

förhoppningsvis får jag snart ett demo ex. som jag kan prova och fota så ni får se hur det funkar…

//Pan

• nilsson

Medlem
    31 januari, 2004 vid 12:34

Hej Pan!
    Hoppas att allt är bra i cabarete, angående F-ones spinning leash system, så har de hållt på och utvecklat det i ett par år, så att påstå att det är en ”rip off” är lite magstarkt, en passus är att vi säljer EJ f-one längre, att hitta original uppfinnaren på olika system tror jag är svårt! Men det skall bli spännande att se systemet du skall sälja, och hur det skiljer sig från Fone//Mvh Bengt

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F-One spinnleash system ser schysst ut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.