Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › F2 SX och FX -06 i lager
- 
Hmmm, debatt är det ju i alla fall! 🙂 Sant konfliktfegt står jag i båda läger, med min erkända fingerspitzgefühl för sann diplomati… Men jag håller nog med GetWet om att det kanske är att gå lite långt när man, som handlare, börjar starta trådar om att man fått in nya prylar på lagret. Däremot ser i alla fall jag GÄRNA att folk i branschen svarar i trådar som berör grejer de representerar. Om någon exempelvis frågar ”de däringa warp, ska de ha någe nedhal, typ” så är ju ett svar från Surferboy väldigt välkommet. Dessutom så har han ju ”wallensports.se” som avsändare, och de pröjsar en annons här. Men kanske inte starta trådar för att meddela folk vilka grejor som kommit, rentav? Är nyhetsvärdet lite större, som att det delas ut ett gratis sprillans språjtans warp-segel till den som slår 40-knops gränsen på en F2 bräda under 2006, då är det ju lite annorlunda. Eller om Patrik Diethelm kommer till Sverige och pratar bräddesign, eller nåt. Tycker exempelvis att Johan på vindsurfing.se nästan gick väl försiktigt fram när han sådär i förbifarten skrev en mening om att Barry Spanier och Phil McGain kommer hit, det är ju många som tycker sådant är kul även om man inte tänker handla en linje Maui Sails för det. Färre lagersaldon, mer ”news” och fortsätt gärna att skriva här (det händer ju grejer i alla fall), vettigt? Suuuurfa På! 
- 
Mmmm svårt det här… 
 Personligen så tycker jag inte att det skett några övertramp men det ju en svår linje att hålla sig på rätt sida om.
 Min reaktion är att fan vad kul att det funkar med leveranserna av prylar + att man blir galet avis på alla coola prylar som inhandlas 🙂 🙂
- 
Surferboy wrote:Tycker fortfarande att du överreagerar kraftigt. Det är mina två inlägg om att först Warp-segel och nu F2-brädor kommit in i lager vi snackar om. Skulle de vilseleda någon stackars nybörjare?
 Jag har dessutom endast skrivit inläggen inne på Speed- och Formula-forumen. Alla på dessa forum vet ju precis vad marknaden har att erbjuda och jag är inte naiv nog att tro att jag kan påverka pro-speedare att köpa North/F2 bara för att vi fått hem saker i lager – saker som är sålda! Rykten på andra forum och priset är ju minst lika avgörande och jag har aldrig skrivit något enda om rykten, priser eller erbjudanden. Där använder jag vår banner-yta. Jag påannonserade inte ens vår mellandagsrea utan lät bannern ensam tala.
 Om du vill se jobbig smygreklam kan du ju gå över till kiteforumet eller kitenation.se. Där kan jag förstå om irritation uppstår.Förstår mycket väl att du anser att jag överreagerar kraftigt, på samma sätt som jag tycker att du överdriver din fanatism att marknadsföra era produkter på neutral mark. Men vi har också helt skilda uppfattningar till detta så det är väl inte så konstigt. Läs Dr masses inlägg och följ hans råd så ska du få se att det lugnar ned sig fortsättningsvis, för det är ju inte första gången någon reagerar. 
 Vi 08:or kommer till våren och kör sk…. ur er:wink:
- 
getwet wrote:Förstår mycket väl att du anser att jag överreagerar kraftigt, på samma sätt som jag tycker att du överdriver din fanatism att marknadsföra era produkter på neutral mark. Men vi har också helt skilda uppfattningar till detta så det är väl inte så konstigt. Läs Dr masses inlägg och följ hans råd så ska du få se att det lugnar ned sig fortsättningsvis, för det är ju inte första gången någon reagerar.
 Vi 08:or kommer till våren och kör sk…. ur er:wink:Vänligen svara på min fråga: Hur ser du på tillgängligheten av cambersegel 7.8 och neråt i Sverige och hos svenska handlare? Gör dom ett bra jobb i sin marknadsföring? 
- 
Speedjanne wrote:Vänligen svara på min fråga: Hur ser du på tillgängligheten av cambersegel 7.8 och neråt i Sverige och hos svenska handlare? Gör dom ett bra jobb i sin marknadsföring?Tillgången har varit alltifrån god på mindre segel de sista åren. Men jag kan meddela att den varit än sämre utomlands……..De ggr jag rest runt med bussen på stora kända surfspots som Garda, Tarifa, Sotavento, utan buss faktiskt:wink: Hyeres och några till så har jag inte sett skymten av ett enda cambersegel eller ”porrig” fena. Jag själv däremot har aldrig haft problem att få tag på segel, den som söker finner. Däremot har det varit bekymmersamt med fenor, men det i sig beror inte på shoparna här i Sverige, det har knappt funnits någon som tillverkat. Stora katastrofen har dock varit SP………där jag i princip aldrig sätter min fot, nonchalant och märklig personal uppepå också (inte samtliga). 
 Tyvärr är surfbranschen överlag rätt dåliga på att marknadsföra sig, tror att det beror på att man hellre surfar än jobbar. En skön inställning anser jag (gör likadant själv) men anser inte att det för den sakens skull är ok att marknadsföra sig här. Men som kund kan man väl ha åsikter angående den service jag förmodar de flesta får. Att däremot ha en miljon banner och pröjsa för det är helt ok. Men lite grann som DrMasse ansåg så vore det tacksamt om representanterna gav riggråd, fotstroppsplacering mm.Så vad göra? Jag vet faktiskt inte. Men jag vet att det finns potentiella personer i branschen som skulle kunna driva en näringsverksamhet med entreprenörsanda och god service med kvalite. Hoppas att dom dyker upp snart….det skulle behövas ett rejält lyft i branschen, inte bara för oss speedare. 
 Jag har dock min butik som jag alltid vänder mig till med stort förtroende och tillit, och dom har alltid försökt tillfredställa mina under några år väldigt speciella önskemål, samma som du.Ähh, blev lite rörigt nu…. 
- 
Jag tycker själv att det är bra att handlare svarar på frågor, och finns på forumet. Surferboy är defenitivt inte ensam om att vara handlare på forumet och det finns många fler som är inne och skriver och promotar sina produkter. Vilket i de flesta fall sköts snyggt å fint och någotsånär sakligt, utan smutskastning av andra märken. 
 Men besked om att saker har kommit in i lager och liknande bör i min mening kunna skötas via nyhetsbrev och via företagets hemsida. Någonstans måste det finnas en gräns för vad som är ok. Jag tycker den går ungefär här, om någon frågar hur det står till med tillgången, är det naturligtvis ok. Men jag slipper helst trådar om att det har kommit en leverans till en handlares lager.Åsikter? 
- 
Varför inte ett nytt ämne i forumet för företag som man gå in och få info eller fråga 
- 
Jag tycker inte om att folk försöker sälja skabbiga 50% kolmaster i sina inlägg.Dom borde hålla sig till köp/sälj! 
- 
Speedjanne wrote:Jag tycker inte om att folk försöker sälja skabbiga 50% kolmaster i sina inlägg.Dom borde hålla sig till köp/sälj!word . 
- 
Jag tycker inte om att folk försöker sälja skabbiga 50% kolmaster i sina inlägg.Dom borde hålla sig till köp/sälj! Hoppas 100% kol går bra… 😉 Köp nu, för faen, köp!! 
- 
Självklart gäller det inte när intressanta saker som ditt RS4 säljs.Blir bara trött när en freestylefjant berättar för oss på detta fina speedforum där vi alltid har haft fin stämmning vad vi får och inte får säga!Såg i en annan tråd att prat om …kukar verkar vara mer intressant att prata om…. 
- 
Du vad menar du med ”efter alla konkurser”? Vi har aldrig kursat! Jag har däremot köpt in mig (2004) i Hans Walléns firma och då har vi ombildat från Enskild firma till Handelsbolag och nu Aktiebolag. Smutskastningen är lite väl grov!!! Det är nästan så man undrar om du får betalt från någon av våra konkurenter! 
- 
Surferboy wrote:Du vad menar du med ”efter alla konkurser”? Vi har aldrig kursat! Jag har däremot köpt in mig (2004) i Hans Walléns firma och då har vi ombildat från Enskild firma till Handelsbolag och nu Aktiebolag.Smutskastningen är lite väl grov!!! Det är nästan så man undrar om du får betalt från någon av våra konkurenter! Får absolut inte betalt, promise! Får betala för grejerna precis som de flesta andra. 
Logga in för att svara.