Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Få speedfilmer i Sverige :(

• Få speedfilmer i Sverige :(

Publicerad av bjornen på 3 mars, 2008 vid 17:18

Tänk om det fanns någon som var lika intresserad av att filma varje gång han var ute som Gurra1978. Det vore ju grymt att få se lite svenska filmer från TT, Haga mfl. Filmen Klang gjorde från Karpathos och Knattes från TT är dom enda jag sett, finns det fler ? Kul och lärorikt med stilstudie av framförallt svenska seglare

//Björn

bjornen svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Knatte

Gäst
    3 mars, 2008 vid 18:49

@Bjornen 449079 wrote:

Tänk om det fanns någon som var lika intresserad av att filma varje gång han var ute som Gurra1978. Det vore ju grymt att få se lite svenska filmer från TT, Haga mfl. Filmen Klang gjorde från Karpathos och Knattes från TT är dom enda jag sett, finns det fler ? Kul och lärorikt med stilstudie av framförallt svenska seglare

//Björn

Jag skall försöka filma lite mera i år. Jag har haft två filmer gjorda från F2-spead från TT. En från land -07 och -06 är det både från land och från headcam från vattnet.. (Dessa kan du hitta på min hemsida eller från Wallen.)

Men jag har varit för slö med filmandet och sedan har det ju inte varit så kul filmväder hitills i år. Men jag lovar skärpa mig på denna speedfilmsfronten längre fram, om jag bara får en vink när det är action igång i TT….

Sedan finns det filmat från Speed i Arendal med LBJ och GWC slalomcup -05 eller så, men det är inga heta rullar liksom:smirk:

• bjornen

Medlem
    3 mars, 2008 vid 19:06

@Knatte 449116 wrote:

Jag skall försöka filma lite mera i år. Jag har haft två filmer gjorda från F2-spead från TT. En från land -07 och -06 är det både från land och från headcam från vattnet.. (Dessa kan du hitta på min hemsida eller från Wallen.)

Men jag har varit för slö med filmandet och sedan har det ju inte varit så kul filmväder hitills i år. Men jag lovar skärpa mig på denna speedfilmsfronten längre fram, om jag bara får en vink när det är action igång i TT….

Sedan finns det filmat från Speed i Arendal med LBJ och GWC slalomcup -05 eller så, men det är inga heta rullar liksom:smirk:

Tack för det Knatte, har lite lättare att relatera till härligt choppiga vatten i 30-40 kn än spegelblankt 50 kn nere på Sandy point (kan vara trevligt det också)

Var hittar jag filmerna från Arendal och GWC slalomcup ?

//Björn

• marden

Medlem
    3 mars, 2008 vid 19:11
  • Knatte

Gäst
    3 mars, 2008 vid 19:17

@Bjornen 449119 wrote:

Tack för det Knatte, har lite lättare att relatera till härligt choppiga vatten i 30-40 kn än spegelblankt 50 kn nere på Sandy point (kan vara trevligt det också)

Var hittar jag filmerna från Arendal och GWC slalomcup ?

//Björn

Tror inte de finns på nätet längre :tongue: Har ju legat för länge sedan hus Gurra’s site , men det var ju år och dagar sedan:smirk:
    Tror faktiskt inte att jag har filmen kvar själv… Letade lite på min dator och det såg dåligt ut även där..

• imported_macts

Medlem
    3 mars, 2008 vid 19:26

Om GetWet mot all förmodan lär sig att använda redigeringsprogram 🙂 så kanske det kommer upp en headcam-film från TT från mitten av januari…

• bjornen

Medlem
    3 mars, 2008 vid 19:42

@Mården 449122 wrote:

http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52621&highlight=haga+film

Och jag som trodde att Haga hade bra vatten men nu förstår jag att det är Dalarö som gäller…Såg både du och Getwet swicha förbi :cool2: Jag tror inte att jag hade vågat stå på där :tongue:

//Björn

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications