Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fåglarna flyr från superörnen!
- 
		Fåglarna flyr från superörnen!Publicerad av psychonauten på 4 juli, 2007 vid 18:19VIlek jävla skitsnack, man blir ju trött. http://www.skof.se/fsk/skrivelser/kitesurfing.pdf iofs rätt gammal men dock skitsnack. Är det nån som sett en fågel fly från superörnen? Jag tycker fåglarna verkar mer nyfikna än skrämda i många fall. Är det nån som vet hurdet gått i ärendet? Är det kiteförbud där nu? skejtar_henke svarade 18 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Jag har inte hängt med i diskissionen i den klistrade tråden men fan vad irriterad jag blir på sån här skit. Det är till sånt här vi behöver en organisation som sansad motpol. Var det inte någon som var på G att starta en dylik? 
- 
@sourra 394623 wrote: Jag har inte hängt med i diskissionen i den klistrade tråden men fan vad irriterad jag blir på sån här skit. Det är till sånt här vi behöver en organisation som sansad motpol. Var det inte någon som var på G att starta en dylik? intesset är mycket svalt Ni som är irriterade på ornitologerna borde ta er en funderare på hur pass få de är men ändå så slagkraftiga och opinionsbildande. 
- 
Det finns hur många ornitologer som helst, men de syns inte för de bär kamoflagekläder. En stor och viktig del av deras hobby är att se, utan att synas.. Jättefånigt. 
- 
@tetras 394633 wrote: intesset är mycket svalt Ni som är irriterade på ornitologerna borde ta er en funderare på hur pass få de är men ändå så slagkraftiga och opinionsbildande. Varför ska jag ta en funderare över det pga min irritation? Folk som brinner för en övertygelse, hur jävla dum den än må vara, har en förmåga att göra sig såväl sedd som hörd. Jag tror inte intresset är svalt för att hålla ornitologifundamentalister på mattan. Däremot tror jag intresset att för att ta fokus från surf och andra roliga saker är svalt. 
- 
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag tror personligen att fåglar ger blanka fan i en våra kites sålänge dom inte har rovfågelsiluett.. Eller en SUPERÖRN för den delen. Kanske att dom flyttar sig en bit när vi susar förbi, men det är ju inte så att vi driver dom på flykt permanent. 
 Riktigt irriterande att man ska förbjuda förbjuda förbjuda, helst ska man väl inte få gå utanför dörren utan fågeldräkt, nån pippi kanske blir rädd och flyr hals över huvud och kolliderar med ett träd.
- 
Träffade faktiskt hillaps son på en en fest för nått år sedan.. Han var iog full som en spruta. Men han medgav ju att det inte hade några belägg för att fågalarna flyr. Dom flyr ju för att vi kommer nära. Inte för att det är en kite. Men andra ord så ska man ju inte kita på där det är fågelkänsligt. Det mest intressanta var ju att han sa att det inte hade behövet ett helt förbud på näset men dom fick det och klart dom tog det. 
 Frågade han om tippen och han sa att på sommaren hade ni kunnat åka för när det är känsligt är på vinter halvåret. han visste tom månader när vi inte skulle vara där…Visst är det sjukt förbud. 
Logga in för att svara.