Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fallskärmshoppning är överlägset kite
-
Fallskärmshoppning är överlägset kite
Publicerad av anonym-anvandare på 16 april, 2004 vid 16:29Om man nu gillar att hänga och dingla varför inte börja med fallskärmshoppning. Kite är en fjollig fluga för små ungar!
anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå fan va du är smart tänk på alla kitare va dumma dom e som inte fattat detta.
Fallskärm ja vilken sport att man inte har tänkt på det man måste ju vara en ricktig man som vågar hoppa.
Och tänk att man måste vara så vältränad och extremt duktigt för att kunna bemästra denna ädla sport.fan att man ens orkar svara
-
att hänga och dingla är den enda sport ett lik kan utföra! man behöver alltså inte vara vältränad!
-
Detta här lär nog vara ett skämt föar att egga upp nån sur kitare.. Men fallskärmshoppning i alla är.. Men det är ju som med wakeboard.. Man behöver en rik pappa med båt eller ett FLYGPLAN. Asså hallå. Kite regerar. Man kan åka med naturkrafterna. Håller inte med..
henke
-
Windsmurfarna har börjat inse, och det är en naturlig reaktion. Man måste vara riktigt grym på windsurfing om brudarna på stranden ska bry sig, han känner han har hamnat på glasberget, och vi måste alla hjälpa honom och en sjö av såna i hans situation att känna sig hemma i dessa tider av förändring. Bamse kramar till alla vindsurfare
-
Jag ser inte likheten riktigt. En fallskärm har du ju bara för att kunna hoppa en gång till. Hänga och dingla, nej tror inte det. Hooka satan och sedan swooopa…
Du verkar varken hoppa fallskärm eller kita.
Men som sagt, du vill väl bara se en reaktion.
/Peter
-
Jag gillar både Carlsberg och Tuborg, huvudsaken ær att man blir full och har skoj……
-
man behöver inte en rik pappa eller flygplan, gå med i en klubb eller hoppa från en klippa.

Kite ÄR fjollgt och det ser skit löjligt ut! -
Har hoppat i 20 år och har gjort lite av det mesta inom fallskärmshoppning. Hoppning är kul, jävligt kul. Man får en dos av både adrenalin, skönhetsupplevelse och träffar många trevliga människor. Under många år trodde jag att det inte skulle gå att hitta något som kunde mäta sig med hoppningen, trodde inte det kunde finnas något som kunde vara lika spännande, lika kul. Så sprang jag på kitesurfing.
Som om man inte hade nog med problem att få tiden räcka till…… 🙂
-
Undras varför man sålde sina hoppgrunkor efter att ha börjat med kite…
Logga in för att svara.