Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › FAN VAD SKA VI GÖRA I APRIL?
- 
Har kollat lite på det där med vinter event, kan nog fixa en 10-18 bäddar ute på en ö i skärgården (inkl bastu), för rätt pris. 
 Mars-April är nog rätt tid för ett event här uppe.
 Låter det intressant ?
- 
men fan vi ska inte åka på nån sjöö, fan downhill som gäller, 2min hangtime osv 
- 
Hur stort intresse är det för en träff(skoj tävling) i mitten av April.PB på Hotell Kittelfjäll kan ordna riktigt bra priser för boende och mat.Om det inte skulle blåsa finns Sveriges roligaste åknig i backarna.Skulle gå att ordna sovbuss från Skåne via stockholm om det finns intresse. 
 http://www.kittelfjall.com
 (Du Rambo, här finns klippor och rännor där även du backar !) Peter 
- 
jag kan nog dra ihop en 10 pers som kan va sugna LÄTT… men e d fett på kittelfjäll ella? 
- 
Finns säkert intresse glöm inte kitenation bara mycket Stockholmare där. 
- 
Är inte april för sent för Kittelfjäll? Planerade åka dit sent på säsongen tidigare i år men var tvungen att styra om det till Geilo för att det var för lite snö… nic 
- 
Svar till: 
 Hur stort intresse är det för en träff(skoj tävling) i mitten av April.PB på Hotell Kittelfjäll kan ordna riktigt bra priser för boende och mat.Om det inte skulle blåsa finns Sveriges roligaste åknig i backarna.Skulle gå att ordna sovbuss från Skåne via stockholm om det finns intresse. 
 (Du Rambo, här finns klippor och rännor där även du backar !) Peter [/ QUOTE ] Kittelfjäll, fyfan de e bra. Är namnet Peter Svensson bekant för dig? Min kusin som va skidlärare där, i många år…… mvh: Sam 
- 
Svar till: 
 Svar till: 
 (Du Rambo, här finns klippor och rännor där även du backar !) Peter [/ QUOTE ] Kittelfjäll, fyfan de e bra. Är namnet Peter Svensson bekant för dig? Min kusin som va skidlärare där, i många år…… mvh: Sam [/ QUOTE ] rambo kan val inte aka skidor…? 
- 
Visst är det bra skidåkning i Kittel, men var var det tänkt att vi skulle kita? Det som man kan nå från liftsystemet är väll mest lavinbranter och björkskog. Om det går att fixa skoterskjuts till aningen flackare kalfjäll så kan det nog bli kul, men om det är Borkasjön som gäller, så har Luleå betydligt bättre förhållanden och dessutom bättre kommunikationer. (Det går lågprisflyg från både Sth & Gtb.) /Ylva 
- 
ylva pylva, då får d blii Norgeee, fast ja har hört riksgränsen ska va fett 
- 
Det är sant Ylva området närmast liften är ingen höjdare men skall upp med husvagnen nu i helgen,ska försöka hugga PB då och höra vilka alternativ som finns för transporter till bra områden.Ett som jag tror skulle vara kanon är bortre delen av Rissjön mot bleriken på slutningen på Risfjäll med raviner och allt.Utan tolk så är det ca 4 km upp till sjön.återkommer efter helgen Peter 
 (Vist kommer vi ihåg Peter från småland, vad gör han nu?)
Logga in för att svara.