Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fanatic ??
-
Fanatic ??
Publicerad av anonym-anvandare på 21 juli, 2000 vid 00:12E det någon som vet om en Fanatic Geco 278 105 L är ett bra köp ??
Hur e den att segla ??Tacksam för svar !!
Jonte.
anonym-anvandare svarade 25 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag har en sådan och jag tycker den är mycket bra. Lätt att vattenstarta med, ganska snabb och funkar både med stora och små segel.
Det minsta jag seglat är 4.3, det funkade även om det inte var optimalt. Det segel som funkar bäst för mig är 5.5 m2. -
Knatte
Gäst22 juli, 2000 vid 14:21Hade en sådan förut och var kanon nöjd med denna. Seglade 5.5-5.6 kvm på denna
brädan. Den var riktigt snabb med 5.0 Kvm. Kan rekommendera ett sådant köp, då dessa borde gå att köpa för en rimlig penning nu. -
Tacksam för svaren !!!
Jag har hittat en ny för 4000:- ink. stroppar och fena…e det ett rimligt pris ??
Under vilka år såldes de igentligen ?? -
Knatte
Gäst22 juli, 2000 vid 20:07Det blev lite fel med segelstorlekarna förut.. Kan bara skylla på bakfylla.
Inom 5.0-6.5 Kvm använde jag brädan. Men även 4.5 till 7.0 borde vara möjligt
med fenbyte. Tror brädan såldes mellan 95 och 99.
4000 pix för en ny bräda, låter som mycket prisvärt. Du lär inte bli missnöjd med brädan. -
Jag har en likadan och jag tycker att det är en toppenbräda. Enligt min mening är det en mkt snabb bräda, rolig att segla är den oxå. Jag kör med 6.8 som största segel och det är inga problems.
-
Tacksam för alla inlägg !!
Jag slår nog till o köper den…hoppas det börjar blåsa nu bara ….det är ju för tragiskt med ingen vind !!
Logga in för att svara.