Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Feedback tack.

• ian

Medlem
    28 november, 2004 vid 20:28

Året var 1963 och jag var ute och tågluffade i västeuropa. Jag hade kommit fram till Barcelona och då jag är mycket förtjust i bergsbestigning sökte mig snart till bergsgruppen Tibidago. Det var en mycket varm dag då jag packade ryggsäcken och drog på mig marsch-kängorna jag hade kommit över för en billig penning av en gatuförsäljare i Krakow tre veckor tidigare. Nåväl, efter ett antal timmars vandring igenom täta skogar på branta bergssidor började terrängen plana ut en aning. Jag var vid det här laget alldeles utmattad och av de många liter vatten jag hade tagit med mig fanns inte en droppe kvar. Jag förstod att jag befann mig i en mycket prekär situation och sakta kände jag rädslan krypa allt närmre. Kartan jag höll i handen var värdelös utan kunskapen att kunna tyda den. Insikten om att mitt distriktsrekord i orientering från fjärdeklass ej kunde hjälpa mig kändes tung att bära. Jag bestämde mig för att fortsätta så gott jag kunde, solen stod vid det här laget högt på himmelen och luften i de allt tätare buskagen stod helt stilla. Plötsligt såg jag något som glimtade till, en reflektion från solen ur… kunde det vara möjligt? En sjö! Jag fick krypa fram sista biten igenom snåren men efter vad som kändes som en evighet hade jag kommit fram till en liten bäck som porlade ner i en sjö. Jag fyllde kosan med det klara, iskalla vattnet och drack tills jag ej kunde dricka mer. Belåten och trygg satte jag mig för att vila. Jag måste ha slumrat till och när jag vaknade så upptäckte jag att jag ej var ensam på denna vackra plats. På andra sidan vattnet satt en kvinna och kammade sitt långa mörka hår. Hon vände ansiktet mot mig och våra ögon möttes. En svag vind svepte över sjön och fick vattnet på den annars spegelblanka ytan att mödosamt bilda små krusningar. Den vackra skapelsen öppnade munnen för att säga mig något…
    Då slog det mig; det är quicktime som behövs för att se styrets film!

• clemens

Medlem
    28 november, 2004 vid 20:31

HAHA
    Big upp för ”my main man Ian”!

• brickan

Medlem
    28 november, 2004 vid 20:43

Det känns lite som tråden har tappat fokus grin.gif men som tur var så öppnade min dator filmen i QuickTime helt automatiskt kankse bara en slump vem vet?

Men filmen var rätt bra tycker jag men det ränknas nog inte eftrsom jag är kitare confused.gif

• styret

Medlem
    28 november, 2004 vid 21:24

nja ni är nog ute och cyklar hela bunten, det är quiktime som behövs. fan vad nöjd mina lärare lär bli om dom kollar upp trådarna i källförteckningen…

knatte. ja det var grått och simerseglen är ju svarta och så gjorde komprimeringen att typ mitt blåa segel blev grått så du ahr aldelles rätt, det stod på min lista men jag ahde gömt skriva det i min egen utvärdering. tackar.

brickan, efter dina bilder från saxnäs så räknas allt du säjer.

• ola_p

Medlem
    28 november, 2004 vid 22:20

Tja här öppnar den i quicktime… Men testar man mplayer och vlc så verkar det gå ganska bra där med… det är nog windows (ryser, får kväljningar, kastar upp och vrider mig i våldsamma kramper) det är fel på.

• brickan

Medlem
    28 november, 2004 vid 22:26

Har du dmi längst nerei i hörnet på skrivbordet?

• ian

Medlem
    28 november, 2004 vid 23:33

Får väl inleda med att ursäkta mitt lilla utspel tidigare i tråden men jag rycktes väl med.

Nu har jag försökt kritisera din film så gott jag kan, får väl hoppas att något kan vara til nytta.

-Första intryck. vad var det första du tyckte?
    bra musik, go åkosurfa-känsla. Var rädd att allt skulle vara ffw och var glad att det inte var så sedan. juste igångkick.

-känslan, fick du nån speciell känsla när du tittade? pepp, vågsug, uttråkad, blä, fan speed är mycket bättre eller annat.

var ju bra ös i början men just när första vågridningen kommer in så blir jag deprimerad över mosiga vågor o underriggadhet.

-Vad tyckte du efter att ha sett hela (alla dom tre minutrarna)

var ju fint slut o rätt juste film men sen blev det jättetyst vid texten, skulle vilja ha lite efterspeldär me nån lugn låt kanske, eller nån kommentar.

-vad tyckte du om genomförande? höll den som surfrulle eller kändes det som en familjenpåsemsterfilm?

den e najs cool.gif

-Skulle du vilja se mer av det här?

jupps, dock så vill jag ha överrigggade personer som spolas av monstervågor… säg det till vindgudarna nästa gång wink.gif

-Örvigt. Typ vad du tyckter du kunde gjorts bättre, vad sög, eller vad som helst.

bilderna skakade lite mycket vilket var irriterande ibland. bra med olika kameravinklar, kan kanske vara något man ökar? (vet inte hur stället ser ut). Och så sist men inte minst noterade jag att du inkluderade det viktigaste elementet i en surfrulle… en hund.

bra rull dude o fortsätt leverera laugh.gif

• herodude

Medlem
    29 november, 2004 vid 00:46

Svar till:

Har du dmi längst nerei i hörnet på skrivbordet?

[/ QUOTE ]

har ja me det är bara att ta adress länken till bilderna på deras sida å lägga in på det skrivbordsmönstret du vill ha å sen spara som HTM.. så ere iaf på pc…

• ola_p

Medlem
    29 november, 2004 vid 07:20

Jepp… uppdateras var tionde minut, eller när jag trycker på knappen… smirk.gif
    Vill ha lite observationer också egentligen, men har inte kommit på ngt bra sätt att lösa det…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications