Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena. Vilken sort/storlek

• Fena. Vilken sort/storlek

Publicerad av budda på 21 oktober, 2006 vid 15:39

jag har en vågbräde på 85 liter som jag behöver en fena till. kommer köra den med segel på 6.0 0 5.3. brädan är 58 bred och 240 lång. Så kom gjärna med förslag på storlek o märke.

MVH Daniel

budda svarade 19 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • endy

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 16:08

Till den brädan och segelspann skulle jag rekommendera något i storlek mellan 22-23 cm och en fena utav mer onshore karaktär, ja utifall du inte bor där det är fina vågor och sideshore vind 😛

MFC gör absolut fina fenor, lite dyrare men fina.
    Även pro-limit har en del bra fenor, till ett helt klart attraktivt pris, -> http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21

• ola-h

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 17:00

Endys råd är bra förutsatt att fenar är lite ”mainstream vågfena” (det finns modeller som i praktiken ger helt annorlunda ”storlekskänsla relativt vad storleksangivelsen i cm säger”).

Fenstorlek är också mycket individuellt. Kan du möjligen säga var du mest seglar samt vilken sorts fena du haft förut och vad du tyckt om den?

• budda

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 10:49

Mitt problem är att jag aldrig haft en fena till den. seglar gör jag oftast på ost sidan. men det blir även resor utomlas..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena. Vilken sort/storlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.