• Publicerad av nordgren på 18 mars, 2004 vid 16:11

Hallå vad tror ni, fungerar denna fena fortfarande fint att segla på eller måste jag köpa ny? (Eller möjligtvis laga den på något sätt för en billig penning)
    Spinout?

macguyver svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:12

.

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:12

..

• sinclair

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:15

Jag tror nästan det är bättre att försöka hitta någon begad fena för en billig penning i stället för att hålla på att laga om du inte gillar att pyssla.

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    18 mars, 2004 vid 16:15

hm..jag ser inte va som hänt blush.gif

lite ”bucklig”..nersliten ba, innåt el?

Fan, nästan alla mina fenor har blitt så..brukar bara sandpappra litegranna för att få den mera vass, om den e trubbig då., det som försvunnit går inte att göra så mycket åt..men spinout har jag inte fått mera pga av mina skador på fenan, det e ju luftbubbolorna som osakar spinout så e den trubbig o flärpig kanske man borde firra till den lite med sandpapper eller så.

men jag vet inte va som hänt med din fena wink.gif

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:20

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:25

Hum, okej jobbigt… frown.gif
    Tror du att det blir spinout på grund av ”skarven” eller? Fenan är ju schysst annars.

Rambo: det är inte jag, han jag köpte brädan av hade pajat fenan, kört på grund så att den klyvts på något konstigt sätt… Sen har han slipat till den så att den ska bli jämn.

Han jag köpte brädan av sa att den funkar att köra på… men frågan är ju hur bra (?)

• sinclair

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:27

Testa, jag har en del fenor som jag har filat ner som funkar bra.

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:29

Jo det är klart, får göra det när premiären kommer.

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    18 mars, 2004 vid 16:30

AHA!det funkar säkert, ingen aning..aldrig testat med en sådan typ av skada.
    men jag tror inte det gör något, inte om han slipat o grejjer, han sa ju dessutom att det skulle funka fint, men visst, det var ju o andra sidan han som ville sälja det wink.gif

Testa så får du veta, o när du har gott om dollars handlar du en ny o har den som reserv..så du kan känna att du har 100% fena under brädan cool.gif

• oscar

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:48

Skitenkelt att laga, köp en tub plastic padding marinepoxy. Detta är som ett spackel. Bara att spackla upp ytan och sen slipa till efter formen på fenan. Som nytt men kräver lite slipning vilket ju kan vara tråkigt….

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 16:58

Okej ja det är ungefär så jag tänkt löra i så fall, men helst vill jag inte använda epoxi eftersom det är så giftigt. Några bra alternativ?

• oscar

Medlem
    18 mars, 2004 vid 17:29

Kanske plastic paddings gelcoatspackel. Inte lika slagtåligt som marinepoxyn men kanske lite mindre farligt. Fördelen men PPs marinepoxy är att det ju inte är rinnande epoxy och den är därför lite lättare att hanskas med. Den är som vanligt spackel. Men god ventilation när du slipar är nog bra….

• Knatte

Gäst
    18 mars, 2004 vid 19:13

Varför inte använda plastic paddings gröna förpackning. Den som har glasfiber blandat i ”plasting paddingen. smile.gif

Se tips från ”Petters vindsurfing”
    Laga Fenan: Slipa bort skadade partier.
    Bygg på nytt med Plastic Padding Glasfiberspackel (grönt).
    Efter härdning slipa ner till jämn yta.
    Använd våtslippapper, först ett grövre (ca 150) och därefter med allt finare papper (200-500) tills en fin och jämn yta fås.

• nordgren

Medlem
    18 mars, 2004 vid 19:58

Okej ja det kanske skulle vara något!

• macguyver

Medlem
    20 mars, 2004 vid 17:02

Ja, faktiskt. Jag har just byggt på min fena nedåt med ca: 1cm grönt glasfiberspackel och det funkar fint, även att det är så tunnt. (härdar på 10 min, så man slipper vänta i evigheter) smile.gif
    Och så är det ju ganska kul, grejorna blir en lite mer kära om man pysslar lite med dom.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.