Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FET landning, FILM

• mrmille

Medlem
    21 augusti, 2004 vid 18:29

aj som fan laugh.gif

• nic

Medlem
    21 augusti, 2004 vid 18:40

Har kitat där, kan bli riktigt byigt.

nic

• annas

Medlem
    21 augusti, 2004 vid 19:57

sjukt lyft i den kiten (även när man inte är lika överriggad.. smile.gif

• melker

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 01:10

amatör. så är det ju för oss i vanliga förhållenden med slingshot. Vakna å SE !!!

• loving

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 07:38

Svar till:

amatör. så är det ju för oss i vanliga förhållenden med slingshot. Vakna å SE !!!

[/ QUOTE ]

Ja men herregud…..

• Kjellorix

Gäst
    22 augusti, 2004 vid 22:54

Det där kan hända alla adrenalinkickade vid pålandsvind, när det är som roligast och man tar ut svängarna, kan inte sluta.
    Det är det jag menar med att jag lär mej helst i sideshoore, det måste vara farligast i pålandsvind,
    På det där stället ser det ut som det kan bli hangvindar (uppvind) vid land, livsfarligt.
    Jag fattar inte varför folk rekommenderar nybörjare att lära sej vid pålandsvind, det kommer jag aldrig att göra, förran jag blir riktigt säker,
    Jag tänker invänta 5-6 m/s sideshoore.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 23:29

Det var faktisk en nordmann….

• kleverboi

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 06:28

Fett hopp… snyggt minne.

• mrmille

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 07:05

Svar till:

Det där kan hända alla adrenalinkickade vid pålandsvind, när det är som roligast och man tar ut svängarna, kan inte sluta.
    Det är det jag menar med att jag lär mej helst i sideshoore, det måste vara farligast i pålandsvind,
    På det där stället ser det ut som det kan bli hangvindar (uppvind) vid land, livsfarligt.
    Jag fattar inte varför folk rekommenderar nybörjare att lära sej vid pålandsvind, det kommer jag aldrig att göra, förran jag blir riktigt säker,
    Jag tänker invänta 5-6 m/s sideshoore.

[/ QUOTE ]

Det där vet jag inte…
    Allt handlar om erfarenhet. Skaffa en trainerdrake och se vad som händer i powerzone och lär dig handskas med en kite var du en har den i vindfönstret.

Visst är det säkert bättre med sideshore, men för nybörjare är det rätt gött med onshore. Ett tips för nybörjare i så fall är att köra med mindre drake men större bräda så blir det lite lättare att lära sig handskas med sakerna.

• honk

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 08:07

Asch, det där var väl inget.. Sår är bara coolt dessutom!

• Kjellorix

Gäst
    23 augusti, 2004 vid 08:11

Skaffa en trainerdrake och se vad som händer i powerzone och lär dig handskas med en kite var du en har den i vindfönstret.

Ett tips för nybörjare i så fall är att köra med mindre drake men större bräda så blir det lite lättare att lära sig handskas med sakerna.

[/ QUOTE ]

Först; jag har haft en 2-linors 2kvm. foil (med 50m linor) i några år, jag vet hur trycket blir överallt i fönstret, speciellt längst ner rakt i lä.
    Sen; jag har bränt för mycket pengar på mitt Cabrinha-set 04 för att ha råd med mera.

• mrmille

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 08:12

Okokok, menade inget illa.
    De var bara ett tips!

• Kjellorix

Gäst
    23 augusti, 2004 vid 08:15

Jag menade heller inget illa, har nog tjattat för mycket
    need moore action less talk.

• kleverboi

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 12:36

SPoten avgör ju lite vad som går oxå… Om det är mycket skit på stranden (träd, sten etc) är onshore kanske inte ett alternativ. Ser det bra ut (inga stenar, träd etc) så kan man ju faktiskt bralla på utan att vara orolig wink.gif

• mrmille

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 13:59

Jag tycker ändå att snubben kunde dragit på en kiteloop medans han ändå var i farten…

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FET landning, FILM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.